چهارشنبه 18 مهر 1403

شهردار بجنورد: توسعه زیرساخت‌های حاشیه شهر اولویت اصلی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهردار بجنورد: توسعه زیرساخت‌های حاشیه شهر اولویت اصلی است

بجنورد - ایرنا - شهردار بجنورد گفت: توسعه زیرساخت های حاشیه این شهر 220 هزار نفری اولویت اصلی شهرداری است گفت: در این راستا تاکنون 15 میلیارد ریال برای منطقه حاشیه ناظرآباد به عنوان نخستین اقدام در توجه به مناطق کم برخوردار هزینه شده است.

هادی زارعی روز پنج شنبه در بازدید از ایرنا اظهار داشت: در بحث حاشیه نشینی نیز توسعه منطقه ناظرآباد و صادقیه با احداث پارک، شبکه فاضلاب و آسفالت انجام گرفته است.

وی اعطای پروانه رایگان در مناطق کم‌برخوردار را از مهم‌ترین مشوق‌ها دانست و گفت: در این راستا به تمام کسانی که اقدام به عقب نشینی واحدهای خود برای توسعه مناطق حاشیه کنند پروانه رایگان اعطا می شود.

زارعی افزود: تا امروز برای ناظرآباد افزون بر 15 میلیارد ریال هزینه شده و در برنامه آینده در منطقه جوادیه و دیگر مناطق کم برخوردار این امکانات فراهم می شود.

شهردار بجنورد حل مشکل ترافیک و جذب سرمایه‌گذار را از دیگر اولویت های شهرداری دانست و افزود: هم اینک مطالعات حوزه ترافیک آماده شده و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار بجنورد در ادامه از اجرای طرح مطالعاتی توسعه مسیر ورودی بجنورد به اسفراین خبر داد و گفت: با توجه به وجود کسب و کارهای مزاحم که باعث نازیبایی این مسیر شده‌اند شهرداری از این به بعد دیگر هیچ گونه پروانه‌ای در این مسیر صادر نمی‌کند.

وی با اشاره به ساخت واحدهای مسکونی به صورت شبانه در این مسیر، یادآور شد: در حال حاضر در کمیسیون ماده 5 طرح توسعه این مسیر در حال آماده سازی است که براساس آن پارک سوار احداث و اقدامات مربوط به زیباسازی این مسیر انجام می‌گیرد.

زارعی در خصوص توجه به سرمایه‌گذاری نیز گفت: این حوزه بسیار مهمی است زیراکه تا امروز فقط سرمایه گذاری در حد یک شعار بوده و اعلام می‌کنند که فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن می‌کنند ولی اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی افزود: تاکنون اقداماتی که برای جذب سرمایه گذار و انجام اقدامات مطالعاتی صورت گرفته شاید کافی نبوده و نیازمند فعالیت بیشتر و موثرتر آیت. بیش از یک سوم جمعیت بجنورد مرکز استان خراسان شمالی در حاشیه شهر زندگی می کنند

*س_برچسب‌ها_س*