جمعه 10 فروردین 1403

شهرک شیلاتی رود شور نماد عینی جهش تولید در استان بوشهر

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهرک شیلاتی رود شور نماد عینی جهش تولید در استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: احداث شهرک شیلاتی رود شور بخش ریگ گناوه توسط بخش خصوصی با هدف استفاده بهتر از ظرفیت دریا در دست اجراست، نماد عینی جهش تولید در این استان است.

عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در بازدید از شهرک شیلاتی رود شور و چند سایت پرورش میگوی شهرستان گناوه افزود: در سال جهش تولید یکی از بخش‌هایی که بخوبی در آن جهش تولید در دست انجام است شیلات است.

وی بیان کرد: رود شور سه هزار و 600 هکتار مساحت دارد و از جمله شهرک‌های بزرگ شیلاتی کشور است.

گراوند گفت: از اواخر سال 97 کار واگذاری زمین به بخش خصوصی در سایت رود شور انجام و در سفر اسفند سال 97 رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر به تامین برق این شهرک شیلاتی کمک شد که سرعت کار این سایت افزایش داده‌است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت 75 درصدی کار در حوزه کانال‌ها و انجام برق رسانی تا اواخر مهر و اوایل آبان با خط موقت و شبکه داخلی انتظار می‌رود پروژه شهرک شیلاتی رود شور گناوه امسال تکمیل و سال آینده به تولید برسد.

گراوند اظهار داشت: اجرای پروژه شهرک شیلاتی رود شور با حضور بخش خصوصی نشان می‌دهد اگر ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر در اختیار مردم قرار گیرد به طور یقین زمینه رونق بخشی به این ظرفیت‌ها فراهم می‌شود.

وی احداث شهرک شیلاتی رودشور بخش ریگ شهرستان گناوه را به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های اقتصادی کشور خواند که در استان بوشهر اجرایی شده و در ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید نقش آفرین خواهد شد.

گراوند اضافه کرد: با توجه به کاهش شدید ذخایر دریایی، توسعه و سرمایه‌گذاری در بهره‌برداری از این ذخائر ممکن نیست و جهان به سمت آبزی پروری و توسعه آن برای جایگزینی و تامین محصولات دریایی مورد استفاده و برآوردن نیاز و مصرف کشورها از این طریق پیش می‌رود.

وی با اشاره به سایت پرورش میگوی شیف غربی گفت: این سایت با وجود دارا بودن زیرساخت‌هایی در گذشته اما متوقف شده بود که تلاش شده با برطرف کردن این مشکلات دوباره احیا و به بخش خصوصی واگذار شود.

استاندار بوشهر در باره سایت بامداد گفت: این سایت به مساحت 870 هکتار همه سرمایه گذاری‌های آن در بخش کانال‌های آبرسان و حوزه برق توسط بخش خصوصی انجام شده‌است.

*س_برچسب‌ها_س*