شنبه 14 مهر 1403

شوخی ستاره سابقه سه شیرها با لباس گرت ساوت‌گیت!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
شوخی ستاره سابقه سه شیرها با لباس گرت ساوت‌گیت!

تئو والکات، ستاره سابق آرسنال، که به عنوان کارشناس در تیم پخش بازی حساس انگلیس مقابل سوئیس در شبکه بی‌بی‌سی حضور داشت، به شوخی، لباس خود را شبیه به گرت ساوت‌گیت، انتخاب کرده بود.

به گزارش "ورزش سه"، امشب در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی یورو 2024 اروپا، تیم ملی انگلیس به مصاف سوئیس رفت. سوئیس با حذف ایتالیا به یک چهارم نهایی رسید و انگلیس هم با شکست اسلوونی به مرحله بعد صعود کند. در نهایت انگلیس توانست در ضربات پنالتی، سوئیس را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی صعود یابد.

والکات که در نیمه اول این دیدار تحلیل‌های جالبی ارائه داد، در صحبت‌های خود گفت: «من برای امشب خیلی خوشبین هستم. لطفاً نگاه کنید، من فکر می‌کنم حتی پیراهن گرت ساوت‌گیت را هم پوشیده‌ام. برای همین خیلی به برد تیم ملی کشورم امیدوارم.»

این شوخی والکات با واکنش‌های متفاوتی از سوی هواداران انگلیس در شبکه‌های اجتماعی همراه شد. برخی با لحنی نوستالژیک از دوران خوب بازی او یاد کردند و برخی دیگر تیپ او را زیر سوال بردند و حتی از اینکه لباسش شبیه ساوت‌گیت است، ابراز نارضایتی کردند.

در زمین مسابقه، شرایط برای انگلیس چندان مساعد به نظر نمی‌رسید، به خصوص بعد از اینکه بریل امبولو در دقیقه 75 برای سوئیس گلزنی کرد. اما درست زمانی که به نظر می‌رسید همه امیدها برای صعود از بین رفته، شاهکاری از بوکایو ساکا، با یک شوت تماشایی از بیرون محوطه جریمه، بازی را به تساوی کشاند و به وقت‌های اضافه برد.

با این حال، تلاش‌های انگلیس برای باز کردن دروازه یان زومر، دروازه‌بان سوئیس، در طول وقت‌های اضافه بی‌نتیجه ماند و سرنوشت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی، جردن پیکفورد، سنگربان اورتون، به قهرمان انگلیس تبدیل شد. او توانست پنالتی مانوئل آکانجی را مهار کند و پس از گلزنی کول پالمر در پنالتی اول، ترنت الکساندر - آرنولد، بازیکن تعویضی انگلیس، با یک ضربه نهایی محکم، آن‌ها را به جمع چهار تیم برتر یورو 2024 رساند.

شوخی ستاره سابقه سه شیرها با لباس گرت ساوت‌گیت! 2