پنج‌شنبه 19 مهر 1403

شکل گیری کانون های یاریگران زندگی در 30000 مدرسه / فعالیتها مجازی است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
شکل گیری کانون های یاریگران زندگی در 30000 مدرسه / فعالیتها مجازی است

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از افزایش 50 درصدی مدارس مجری طرح کانون یاریگران زندگی خبر داد و گفت: امسال شمار مدارس مجری تا 50 درصد افزایش یافته و به 30 هزار مدرسه می رسد. فعالیت کانون یاریگران مجازی است.

به گزارش ایسنا، مسعود شکوهی در نشست آموزشی توجیهی برنامه ملی کانون یاریگران زندگی در مدارس کشور که از طریق شبکه شاد پخش شد با تاکید بر اینکه همه ما باید نقش و جایگاه کانون یاریگران زندگی را به عنوان یک برنامه تحولی جدی بگیریم گفت: این برنامه جزو 10 بسته تحولی اعلام شده از سوی وزیر آموزش و پرورش در سال جاری است.

وی افزود: به هیچ وجه دنبال راه اندازی تشکل جدید نیستیم، بلکه به دنبال این هستیم که از ظرفیت تشکل های دیگر، خانواده ها و دانش آموزان برای انجام فرایندهای پیشگیرانه در سطح مدارس استفاده کنیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کار کانون های یاریگران زندگی در مدارس گفت: این کانون ها در راستای برنامه های ترویجی و پیشگیرانه اجرا و جایگاه پراهمیتی در مدارس دارند. دو برنامه اصلی در حوزه کاری معاونت پرورشی داریم که نماد و یاریگران زندگی از این جمله اند. البته یک بسته تحولی دیگر هم هست که سازمان دانش آموزی دنبال می کند.

شکوهی افزود: برنامه های ترویجی، توجیهی و آموزشی ما برای دانش آموزان باید محوراصلی فعالیت ها قرار بگیرد. اکنون دستورالعمل جدید با زبان ساده و گویا تدوین و ارسال شده و انتظار ما این است با دقت مطالعه شود و استان ها برای اجرایی کردن آن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون حدود 80 درصد مدارس و مناطق ما از طریق شبکه شاد عضو کانال های پرورشی شده اند و گروهها با نام تشکیل شده است گفت: کانال اختصاصی 32 اداره کل تشکیل شده و بالغ بر 600 شهرستان و منطقه عضو کانال ها هستند.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش افزود: امیدوارم معاونین پرورشی استان ها و مناطق با قوت فعالیت ها را دنبال کنند و الگویی برای فعالیت های داوطبانه و تشکل ها باشند و در کنار هم کار کنند.

شکوهی افزود: طرح یاریگران می تواند جمع کننده و هدفمندکننده فعالیت ها در حوزه پیشگیری باشد. سال گذشته 700 کانون ما به عنوان محور فعالیت ها در شهرستان ها و مناطق برای اجرای طرح یاریگران به ما کمک کردند و سال گذشته 20 هزار مدرسه را تحت پوشش بردیم.

وی ادامه داد: امسال شمار مدارس مجری تا 50 درصد افزایش یافته و به 30 هزار مدرسه می رسد. فعالیت کانون یاریگران مجازی است.

ادامه دارد