سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک

مرد تبهکار که با معرفی خود به عنوان روانشناس و با ترفند ویزیت حضوری، زنان را مورد آزار و اذیت و اخاذی قرار می‌داد از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل زن جوانی به پلیس فتا مراجعه و از یک روانشناس به اتهام اذیت و آزار و اخاذی شکایت کرد.

شاکی درباره جزئیات این پرونده به پلیس گفت: مدتی پیش به‌دلیل مشکلات روحی به‌دنبال یک روانشناس در فضای مجازی بودم که با صفحه‌ای در اینستاگرام آشنا شدم که مطالب خوبی در آن بارگذاری شده و مربوط به یک روانشناس بود؛ بنابراین برای مراجعه حضوری با دفتر وی تماس گرفته و سپس با تعیین وقت به آنجا مراجعه کردم اما دقایقی پس از حضورم در دفتر مرد روانشناس ناگهان با تهدید اسلحه مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و با تهدید مبالغی پول نیز از من گرفت.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: بلافاصله پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات سایبری، اقدامات اولیه پرونده آغاز شد و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. با بررسی‌های بیشتر، شاکی‌های این مرد تبهکار به بیش از 10 نفر افزایش یافت و کارشناسان فنی با تحقیقات بیشتر متوجه شدند مجرم با جعل عنوان روانشناس در اینستاگرام فعالیت می‌کند و بعد از پیدا کردن سوژه‌های خود، اهداف مجرمانه‌اش را پیش می‌برد.

با تلاش‌های شبانه روزی پلیس فتا، این فرد شناسایی و دستگیر شد. همچنین از محل اختفای او، یک قبضه سلاح قلابی و تعدادی بی‌سیم نیز کشف و ضبط شد.

گودرزی با اشاره به اینکه این شخص دارای سابقه بیماری روانی است؛ گفت: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جرائم خود نسبت به جعل عنوان، برقراری ارتباط با سوژه‌ها و در نتیجه تهدید و اخاذی اعتراف کرد.

منبع: روزنامه ایران