سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

شیائومی و سامسونگ، دو غول بازار گوشی ایران

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
شیائومی و سامسونگ، دو غول بازار گوشی ایران

با گسترش فناوری و تکنولوژی، استفاده روزمره از تلفن‌های همراه هم زیاد شده است. همین امر سبب شده تا تنوع تولید گوشی‌ها به‌لحاظ ساختاری و عملکردی بالاتر برود.

برندهای شیائومی و سامسونگ از بهترین تولیدکنندگان گوشی هستند که با کاربری و عملکرد فو‌ق‌العاده با هزینه مناسبی در دسترس افراد قرار می‌گیرند. هر 2 مدل گوشی به‌لحاظ طراحی و ساختاری بسیار از هم فاصله دارند، اما جزء پرطرفدارترین گوشی‌ها در ایران محسوب می‌شوند. اگر قصد خرید گوشی همراه دارید و نمی‌دانید بین این 2 برند کدام را انتخاب کنید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه کلی 2 گوشی برتر ایران؛ سامسونگ و شیائومی

معمولا گوشی‌های همراه تنها به‌لحاظ ظاهری یا طراحی با هم مقایسه نمی‌شوند و عوامل موثر زیادی در این قیاس تاثیر دارند. به‌طور کلی تلفن‌های هوشمند در موارد زیر مورد قیاس قرار می‌گیرند:

  • طراحی

  • صفحه‌نمایش

  • دوربین

  • اتصالات

  • باتری

  • قیمت

بررسی گوشی های سامسونگ و شیائومی از نظر طراحی

طراحی ظاهری گوشی‌ها، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در جذب مخاطبان محسوب می‌شود. اگر بادقت به طراحی گوشی‌ها توجه کرده باشید، هرکدام از آن‌ها یک ویژگی را اولویت قرار داده‌اند و شما طبق نیاز یا سلیقه خود می‌توانید از این اولویت‌ها استفاده کنید. برای مثال، سامسونگ برای مدل گلکسی اس 23 اولترا، با به‌کاربردن شیشه‌هایی در پشت و جلو و با افزودن فریمی از جنس آلومینیوم، ایستایی و مقاومت این موبایل را در برابر ضربه زیاد کرده است.

درحالی‌که شیائومی 13 اولترا از ترکیب شیشه و چرم مصنوعی برای بازیافت‌پذیری و فریمی از جنس آلومینیوم برای مقاومت و جذابیت در طراحی بهره برده است. دقیقا با توجه به همین اولویت‌ها است که می‌توانید جذاب‌ترین طراحی را هنگام خرید گوشی شیائومی مشاهده کنید.

بررسی سامسونگ و شیائومی از نظر صفحه نمایش

با بررسی 2 برند از گوشی می‌توانید متوجه شوید که این فناوری‌ها می‌توانند صفحه‌نمایش HD مشترک و یکسانی داشته باشند، اما در وضوح تصویر یا روشنایی، حتی کیفیت رنگ‌ها می‌توانند خیلی با هم فرق کنند. به‌لحاظ سخت‌افزاری، سامسونگ ثابت کرده که کیفیت بهتری نسبت به شیائومی دارد.

در گلکسی اس 23 اولترا، نمایشگر Dynamic AMOLED 2 با سایز 6.8 اینچ مورد استفاده قرار گرفته که از فناوری‌های HDR 10 بهره برده است و از تکنولوژی Always-on Display هم پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها وضوح تصویر را در این گوشی بسیار بالا برده و قادر به رقابت با گوشی‌های رده بالایی مثل آیفون می‌کند.

در شیائومی 13 اولترا نیز از تکنولوژی LTPO AMOLED با سایز 6.73 اینچ استفاده شده و این قابلیت تصاویری با رنگ‌های زنده و جزئیات دقیق را برای کاربران فراهم می‌کند و ازنظر تراکم پیکسلی هم رقیب اصلی 2 برند پرطرفدار سامسونگ و اپل است. این 2 مدل گوشی با بهره‌گیری از بهترین تکنولوژی مدرن، نمایشگر بصری با کیفیت تصویر واقعی را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.

تفاوت گوشی های سامسونگ و شائومی در دوربین

دوربین یکی از گزینه‌های مهم و کاربردی ازنظر مشتری‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. با گسترش حوزه تولید محتوا و تبلیغات این ویژگی از اهمیت بیشتری هم برخوردار شده است. دوربین‌های اصلی برند گوشی‌های سامسونگ از چندین لنز تشکیل شده‌اند.

برای مثال، گلکسی اس 23 اولترا از 4 لنز تشکیل شده که با رزولوشن 200 مگاپیکسل توانایی ثبت تصاویری با جزئیات بالا و تفکیک فضاها را دارد و این ویژگی می‌تواند در خرید گوشی سامسونگ موثر باشد. این دوربین دارای لنز تله فوتو با با زوم اپتیکال 10X است که برای دوربین سلفی دارای دوربین 12 مگاپیکسلی از لنز واید است.

اما دوربین گوشی شیائومی از 4 لنز با رزولوشن 50 مگاپیکسل، لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال 5X تشکیل شده است. عکاسی با دوربین سلفی این گوشی، تجربه ثبت تصویر عالی را برایتان به‌وجود می‌آورد. با مقایسه هرکدام از دوربین‌های این 2 مدل گوشی می‌توانیم به این نتیجه برسیم که این گوشی‌ها با تکنولوژی منحصربه‌فرد خود تجربه ثبت تصویر و فیلم خوبی را برایتان به‌وجود می‌آورند.

بررسی سامسونگ و شائومی به لحاظ باتری

عمر باتری برای انتخاب یک گوشی مناسب بسیار مهم و ضروری است. استفاده از گوشی همراه یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در طول روز برای تمامی افراد محسوب می‌شود. پس دقت در انتخاب یک گوشی با طول عمر باتری بالا می‌تواند به انتخاب‌تان کمک کند. گوشی پرچم‌دار سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا دارای باتری غیرتعویض است که تمامی عملکردها و امکانات لازم را برای این گوشی پشتیبانی می‌کند.

این مدل گوشی دارای شارژر سیمی 45 واتی است. یکی از ویژگی‌های بارز این مدل گوشی پشتیبانی از شارژرهای بی‌سیم بوده که شرکت سامسونگ اعلام کرده که گوشی‌های سامسونگ در 30 دقیقه می‌توانند 68درصد شارژ شوند.

گوشی‌های شیائومی با باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری بسیار باظرفیت و کاربردی هستند. این مدل گوشی‌ها توانایی شارژ قابل توجهی دارند. این شرکت ادعا می‌کند در 30 دقیقه می‌تواند باتری را به 100درصد برساند. امکان شارژ بی‌سیم هم در این گوشی‌ها وجود دارد.

تفاوت قیمت در سامسونگ و شائومی

هرکدام از گوشی‌های معرفی‌شده از 2 برند شیائومی و سامسونگ، دارای ویژگی‌هایی بودند که هم به منحصربه‌فرد بودن آن‌ها کمک می‌کرد و هم آن‌ها را در بازار رقابت زنده نگه می‌داشت. در این راستا باید بدانید گوشی‌های شیائومی به فناوری‌های سریع هم معروف هستند که با قدرت شارژ سریع دستگاه، باعث کم‌شدن طول عمر باتری می‌شوند. بااین‌حال استفاده از این مدل تلفن همراه تنها در 2 یا 3 سال امکان‌پذیر است و عمر مفید آن‌ها تمام می‌شود.

اما گوشی‌های سامسونگ به‌روزرسانی‌های طولانی‌مدت را دریافت خواهند کرد، به‌طوری که طراحی برخی از مدل‌های این برند قابلیت پشتیبانی تا سال 2027 را هم دارند. با این حساب در فروش گوشی موبایل می‌توان گفت اگر یک گوشی بتواند عمر مفید بیشتری داشته باشد، گران‌تر هم می‌شود.

جمع‌بندی

با کاربردی‌شدن روزافزون گوشی‌های همراه، تنوع آن‌ها هم بالا می‌رود. در این میان برخی برندها هستند که با به‌کارگیری امکانات زیاد و عالی در گوشی‌های خود، هزینه مناسبی هم برای تهیه آن‌ها در نظر گرفته‌اند. سامسونگ و شیائومی 2 برند مطرح در تلفن همراه هستند که در ایران بسیار پرطرفدار شده‌اند.

انتخاب هرکدام از این برندها برای خرید، بسته به نیاز و سلیقه شما دارد که در این مقاله به بررسی هرکدام از آن‌ها پرداخته شد. پس شما با توجه به اطلاعات داده‌شده می‌توانید گوشی همراه مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. دیجی کالا بهترین بستر برای خرید انواع برندهای مطرح گوشی تلفن همراه است که می‌توانید برای خرید مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

شیائومی و سامسونگ، دو غول بازار گوشی ایران 2
شیائومی و سامسونگ، دو غول بازار گوشی ایران 3