پنج‌شنبه 14 تیر 1403

شیر طلایی دوسالانه تئاتر ونیز به گروه معلولان استرالیایی رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شیر طلایی دوسالانه تئاتر ونیز به گروه معلولان استرالیایی رسید

شرکت استرالیایی «BackToBackTheatre» رهبر نوسازی تئاتر در استرالیا و یکی از شناخته شده‌ترین‌ها در جهان است. شیر طلایی برای یک عمر دستاورد در تئاتر دوسالانه 2024 ونیز به این شرکت تعلق گرفت. شیر نقره‌ای نیز به گروه انگلیسی - آلمانی «Gob Squad» اهدا شد.

سایت رسمی جشنواره ونیز نوشت، بخش اهدای شیر طلایی و نقره‌ای در جشنواره تئاتر ونیز توسط هیات مدیره جشنواره و به پیشنهاد استفانو ریچی و جیانی فورته (مدیران بخش تئاتر) برگزار شد که اهدای این جوایز با حضور این دو مدیر و کارگردان تئاتر، در تالار ستون‌های طلایی برگزار شد.

شرکت استرالیایی «BackToBackTheatre» در سال 1987 توسط گروهی از هنرمندان (سایمون لاهرتی، سارا مینوارینگ، اسکات پرایس) که همگی معلول بودند، تأسیس شد. این گروه تئاتر، در طول سی سال فعالیت خود تماشاگران را در سراسر جهان تسخیر کرده است و با بیش از اجرای سی عنوان آثاری که به مسائل اجتماعی، سیاسی و فلسفی می‌پردازند و ساخت تخیلات، درک ما را از عادی بودن زیر سوال می‌برند. این شرکت مسیری پر از جوایز (از جایزه بین‌المللی ایبسن در سال 2022، تا جایزه منتقدان جشنواره بین‌المللی ادینبورگ در سال 2014 و جایزه بسی در نیویورک در سال 2008) را طی کرده است.

منبع: برنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر