جمعه 14 اردیبهشت 1403

صادرات ایران

صادرات ایران

وب‌گاه الف

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت از صادرات کالاهای ایرانی به 39 کشور آفریقایی و واردات از 22 کشور این قاره در سال 1402 خبر داد و گفت: در سال گذشته صادرات به شرق، غرب، شمال و جنوب این قاره به صورت خاصی توسعه پیدا کرده است.

وب‌گاه فرارو

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت از صادرات کالا‌های ایرانی به 39 کشور آفریقایی و واردات از 22 کشور این قاره در سال 1402 خبر داد و گفت: در سال گذشته صادرات به شرق، غرب، شمال و جنوب این قاره به صورت خاصی توسعه پیدا کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت از صادرات کالاهای ایرانی به 39 کشور آفریقایی و واردات از 22 کشور این قاره در سال 1402 خبر داد و گفت: در سال گذشته صادرات به شرق، غرب، شمال و جنوب این قاره به صورت خاصی توسعه پیدا کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش 51 درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به‌طور کلی افت‌وخیز در تجارت خارج ایران طی سال‌های اخیر بسیار متداول و مستمر بوده و برخلاف آنکه روند عمومی آن صعودی بوده و گاهی حتی از میزان تراز منفی تجاری کشور نیز کاسته است.

وب‌گاه گسترش

سرانجام نخستین برات الکترونیکی تضمین شده کشور بر مبنای شیوه‌نامه بانک مرکزی توسط بانک صادرات ایران و با "محوریت شرکت سککوک و شرکت صاد"صادر شد.

وب‌گاه گسترش

تجارت بین ایران و پاکستان در سال 1402 با نرخ رشد 38 درصدی روبه‌رو شد و به مبلغ بیش از 2 میلیارد دلار رسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

بانک مرکزی در ادامه برنامه های خود جهت توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره ای و با هدف تسهیل تامین مالی بنگاه های اقتصادی نسبت به طراحی و عملیاتی سازی «برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین» از طریق بانک های صادرات و تجارت اقدام کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدوال لایحه بودجه 1403 در دستور هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

خبرگزاری تسنیم

گزارش کمیسیون تلفیق درباره جداول لایحه بودجه 1403 در دستورکار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

وب‌گاه گسترش

صادرات غیرنفتی ایران در سال‌های گذشته با چالش‌های متعددی روبه‌رو بوده و تراز تجاری کشور در 10ماهه سال قبل به منفی 14 میلیارد دلار رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که وابستگی به تعداد محدودی از مقاصد صادراتی و تمرکز بر صادرات کالاهای اولیه، 2 مشکل اساسی در این زمینه هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کنگره آمریکا در واکنش به عملیات نظامی تهران علیه اسرائیل، تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت خام ایران کرد که به گفته کارشناسان می‌تواند به شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات 2024 آمریکا ضربه بزند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کنگره آمریکا در واکنش به عملیات نظامی تهران علیه اسرائیل، تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت خام ایران کرد که به گفته کارشناسان می‌تواند به شانس پیروزی جو بایدن در انتخابات 2024 آمریکا ضربه بزند.