شنبه 14 مهر 1403

صادرات محصولات شیلات 32 درصد افزایش یافت

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
صادرات محصولات شیلات 32 درصد افزایش یافت

سیدحسینی رئیس سازمان شیلات با اشاره به صادرات محصولات شیلاتی به 45 کشور دنیا در 5 ماه ابتدای سال گفت: انواع ماهیان دریایی، خوراک آماده آبزیان و میگو، در صدر محصولات صادراتی قرار دارند.

او افزود: طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات محصولات شیلاتی در پنج ماهه ابتدایی امسال افزایش 32 درصدی از نظر وزنی و افزایش 24 درصدی از نظر ارزشی داشته است.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: میزان وزنی صادرات محصولات شیلات در پنج ماهه ابتدای امسال 68 هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته او، سال گذشته با صادرات 210 هزار تن محصول شیلاتی به بیش از 50 کشور هدف، رکورد 650 میلیون دلاری صادرات آبزیان از لحاظ ارزشی شکسته شد که این امر نشان از پایبندی کشورمان به استانداردهای بین‌المللی دارد.

حسینی از دستور کار قرار گرفتن مواردی چون شناسنامه‌دار کردن مزارع شیلاتی و شناسه‌دار کردن محصولات شیلاتی خبر داد و گفت: سامانه سجاک نیز قابلیت رصد محصولات شیلاتی پیش از تولید، زمان تولید و پس از آن را داراست.

او تاکید کرد: تحقق صادرات 300 هزار تنی انواع آبزیان به ارزش حدود 700 میلیون دلار تا پایان سال قابل پیش‌بینی است.

معاون وزیر در سازمان شیلات، به مستمر بودن تولیدات شیلاتی در تمامی فصول اشاره کرد و گفت: کم‌آب‌بر بودن تولیدات شیلاتی، سالم بودن غذاهای تهیه شده از آبزیان و بازارپسندی محصولات در بازارهای داخلی و بین‌المللی برخی از مزیت‌های آبزیان است و درصدد هستیم تا ارزش افزوده تون ماهیان را با تولید محصولات خاص چون "ساشی می" افزایش دهیم.