شنبه 14 مهر 1403

صاعقه و باران شدید در یاسوج

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صاعقه و باران شدید در یاسوج

از ساعاتی پیش رعد و برق پیاپی و بارش شدید باران در آسمان شهر یاسوج ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس این باران که در مناطقی از پایتخت طبیعت ایران با شدت زیاد همراه بود، موجب قطع شدن برق در برخی از مناطق شهر، آبگرفتگی معابر و همچنین اختلال ترافیکی شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: از ساعات آغازین صبح امروز و همزمان با بارش باران، رعد، برق و صاعقه دستگاه‌های برق گیر که در ارتفاعات قرار دارد به صورت خودکار عمل می‌کنند و برای لحظه ای موجب قطع برق می شوند اما مجدد وصل می شوند.

وی از آماده باش کامل نیروهای برق استان خبر داد و ابراز داشت: قطعی برق با برخورد صاعقه طبیعی بوده و شهرستان بویراحمد به دلیل کوهستانی بودن می تواند مستعد این نوسانات برقی باشد.

جمال معتمدی گفت: باد، باران و طوفان می تواند موجب اختلال در شبکه برق شود و سیمبانان و همکاران پرتلاش صنعت برق برخود وظیفه می دانند و واهمه ای از قرار گرفتن زیر بارش باران و سیل و... ندارند و خاموشی را مرتفع می کنند.

وی با بیان اینکه خاموشی ها در شرایط بد جوی اجتناب ناپذیر است، گفت: در شبکه برق تجهیزاتی وجود دارد که بر اثر صاعقه های نزدیک به زمین، تاثیر می پذیرند و گاهی منهدم می شوند که نمونه آنها برق گیر است و تخریب این وسیله حفاظتی شبکه را بی برق می کند و این یک تمهید برای پایداری شبکه بهم متصل برق خواهد بود.

گفتنی است میزان بارندگی های اخیر تا ساعت 9 و 30 دقیقه صبح امروز پنجشنبه 26 آبان ماه در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد که این میزان ها به شرح زیر می باشد:

ممبی 23 سرآسیاب یوسفی 21 جاورده 17 لوداب 15,5 دشت بز سادات محمودی 15 دیشموک 13 موشمی زیلایی 13 قلعه رئیسی 10 مارگون 10 دهدشت 8,2 لنده 8 لیکک 6 تنگ پیرزال 6 یاسوج فرودگاه 5,6 قلعه دختر 5 چرام 5 سی سخت 4 دوگنبدان 1,3 امامزاده جعفر 1

انتهای پیام /