پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

صدور حکم پرونده فساد در شهرداری گرگان

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
صدور حکم پرونده فساد در شهرداری گرگان

رئیس‌کل دادگستری گلستان از صدور رای بدوی پرونده فساد مالی در شهرداری گرگان خبر داد و گفت: متهم ردیف اول این پرونده به حبس، جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و مجازات تکمیلی محکوم شد.

به گزارش مشرق، حیدر آسیابی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از انجام تحقیقات قضایی و اخذ دفاع متهمان این پرونده و وکلای آنها، براساس رای دادگاه، متهم ردیف اول این پرونده به حبس، جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و مجازات تکمیلی محکوم شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان افزود: سه متهم دیگر این پرونده نیز به حبس و مجازات تکمیلی محکوم شدند و این رای صادر شده بدوی و قابل اعتراض است.

بر اساس این گزارش، دو عضو شورای اسلامی شهر گرگان و تعدادی از کارمندان شهرداری گرگان و چند کارچاق کن نیز در مراحل رسیدگی در دادگاه و اخذ دفاع متهمان و وکلای آنان قرار دارند.

گفتنی است، سال گذشته دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان موفق به شناسایی و دستگیری اعضای شبکه فساد مالی در شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان شد که در این راستا مدیر ارشد مدیریت شهری، دو عضو شورای اسلامی شهر گرگان، چند تن از کارکنان شهرداری به همراه تعدادی کارچاق‌کن و پیمانکار شناسایی و به اتهام تخلفات و جرائم مالی دستگیر شدند.

در این راستا کیفرخواست این پرونده 10 اردیبهشت ماه امسال توسط دادستان عمومی و انقلاب گرگان به دادگاه ارسال و نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده نیز در تاریخ 20 خردادماه برگزار شد.

گفتنی است، شناسایی و دستگیری متهمان باعث جایگزین شدن دو عضو علی‌البدل شورای اسلامی شهر گرگان به جای اعضای دستگیر شده شد و از آغاز دستگیری‌ها تاکنون شهردار گرگان نیز تغییر کرد.