دوشنبه 16 مهر 1403

صدور مدرک فارغ‌التحصیلی با مراکز علمی کاربردی نیست / تنها دانشگاهی که برای شغل برنامه می‌نویسد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
صدور مدرک فارغ‌التحصیلی با مراکز علمی کاربردی نیست / تنها دانشگاهی که برای شغل برنامه می‌نویسد

حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه بهره وری بدون مهارت بالا نمی رود، گفت: تنها دانشگاهی که برای شغل برنامه می‌نویسد و پیامد آن برنامه‌ها ایجاد مهارت می‌شود، دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

* کاهش پذیرش 200 هزار نفری دانشجویان علمی کاربردی با تعطیلی مراکز دولتی

وی از تعطیلی 313 مرکز دولتی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال 96 خبر داد و گفت: مراکز خصوصی توان تهیه تجهیزات ویژه و به روز موجود در مراکز دولتی دانشگاه جامع را ندارند و تعطیلی این مراکز روند آموزش دانشجویان این دانشگاه را دچار اختلال می‌کند، این مراکز باید به ساختار آموزشی و دانشگاه جامع علمی کاربردی بازگردند.

* 70 درصد از فارغ‌التحصیلان علمی کاربردی جذب بازار کار می‌شوند

وی با تاکید بر اینکه 70 درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که با حذف مراکز دولتی آمار پذیرش دانشجوها 200 هزار نفر کاهش یافته است، بر این اساس از ایجاد حدود 140 هزار شغل با تعطیلی این مراکز جلوگیری شده است.

بلندی با تاکید بر اینکه هیچ مرکز علمی کاربردی مدرک صادر نمی‌کند، گفت: مراکز علمی کاربردی از سازمان مرکزی این دانشگاه مجوز فعالیت دریافت می‌کنند و دانشگاه بر حسن اجرای آن نظارت دارد و در نهایت مدرک فارغ‌التحصیلی دانشجوها توسط سازمان مرکزی صادر می‌شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

دانشگاه جامع علمی کاربردی

حسین بلندی مهارت آموزی صدور مدرک این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
صدور مدرک فارغ‌التحصیلی با مراکز علمی کاربردی نیست / تنها دانشگاهی که برای شغل برنامه می‌نویسد 2