سه‌شنبه 17 مهر 1403

صدور هشدار سطح زرد برای وزش باد شدید در شرق کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
صدور هشدار سطح زرد برای وزش باد شدید در شرق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: صدور هشدار زرد برای وزش باد شدید در نواحی شرق کشور صادر شده است که شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی درگیر این وزش باد خواهند بود.

فریبا گودرزی گفت: هشدار سطح زرد طی سه روز آینده در خصوص وزش باد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا صادر شده است. شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی درگیر این وزش باد خواهند بود.

او می گوید: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و احتمال توفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود خواهد داشت.

رفیعی گفت: توصیه می شود احتیاط و اجتناب از رفت وآمد های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز ازفعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی را هموطنان در دستور کار خود قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی