یک‌شنبه 15 مهر 1403

صرفه‌جویی ارزی با تولید ماده اولیه کاتالیست‌ها

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
صرفه‌جویی ارزی با تولید ماده اولیه کاتالیست‌ها

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش‌بنیان توانسته دو ماده شیمیایی مهم که ارزبری بالایی داشتند را تولید کند. عباداله علی اصغری مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنایع شیمیائی لیا قزوین با بیان اینکه تولیدات شیمیایی با خلوص بالا انجام می‌شود، گفت: آمونیوم هپتامولیبدات و اکسید مولیبدن خلوص بالا محصولات مهم و وارداتی هستند که ارزبری بالایی دارند.

جلوگیری از صادرات به‌صورت خام

کاربرد آمونیوم هپتامولیبدات در ساخت کاتالیست‌های گوگرد زدا است که درواقع ماده پایه کاتالیست محسوب می‌شود. با این محصول یک کاتالیست دیگر که در فرایندهای پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز می‌توان درست کرد.

اکسید مولیبدن با خلوص بالا و آمونیوم هپتامولیبدات را کشورهای محدودی می‌توانند تولید کنند اما نمونه داخلی صرفه‌جویی ارزی بالایی به همراه دارد و جلوی صادرات به‌صورت خام را می‌گیرد.

صنعتی سازی پروژه‌ها

این شرکت همچنین بر روی یکسری موضوعات در شرکت‌های پتروشیمی کار آزمایشگاهی و تحقیقاتی انجام می‌دهد که درنهایت پروژه صنعتی شود. این خدمت به‌صورت EPC است و پروژه کاملاً توسط این شرکت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنایع شیمیائی لیا قزوین با اشاره به اینکه تأسیس ارگانی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیاز کشور بود، افزود: این مجموعه تاکنون از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت‌های خوبی کرده که باعث رشد شرکت‌ها شده است.

همچنین تا این لحظه 15 تا 20 نفر به‌صورت مستقیم و در حدود 150 نفر به‌صورت غیرمستقیم در این شرکت اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید شرکت دانش بنیان ماده شیمیایی صرفه جویی ارزی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است