یک‌شنبه 8 مهر 1403

صرفه جویی ارزی 13 میلیون دلاری با افتتاح خطوط تولید اقلام پزشکی ساخت داخل

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
صرفه جویی ارزی 13 میلیون دلاری با افتتاح خطوط تولید اقلام پزشکی ساخت داخل

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در هفته دولت و با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری و استاندار همدان فاز نخست کارخانجات تولید دستکش‌های معاینه و جراحی، انواع سوند‌های پزشکی و ست‌های تزریق در شهرستان ملایر افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. افتتاح این خط تولید حاصل سه سال تلاش متخصصان شرکت سهل گستران درمان با هدف خودکفایی در تولید اقلام پزکش...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در هفته دولت و با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری و استاندار همدان فاز نخست کارخانجات تولید دستکش‌های معاینه و جراحی، انواع سوند‌های پزشکی و ست‌های تزریق در شهرستان ملایر افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. افتتاح این خط تولید حاصل سه سال تلاش متخصصان شرکت سهل گستران درمان با هدف خودکفایی در تولید اقلام پزکش شامل انواع دستکش‌های معاینه و جراحی، سوند‌های پزشکی و اقلام تزریق است. در فاز نخست کارخانجات این شرکت ظرفیت تولید 8هزار دستکش در هر ساعت ایجاد شده است و با راه اندازی فاز دوم آن تا شش ماه آینده، ظرفیت تولید به 48 هزار عدد دستکش در ساعت ارتقا خواهد یافت. شرکت سهل گستران درمان در زمینه تجهیزات پزشکی و مصرفی عمومی در دو دسته محصولات لاتکسی و محصولات پلیمری فعالیت می‌کند. تولیدات از جنس لاتکس این مجموعه فناور شامل دستکش‌های جراحی و معاینه است و محصولات پلیمری شامل سرم‌های تزریق، سوند‌ها و سایر تجهیزات پزشکی یکبار مصرف تولید می‌شود. با تولیدات فاز نخست این شرکت، سالیانه 5 میلیون دلار و با افتتاح فاز دوم این کارخانه، زمینه برای صرفه جویی 13 میلیون دلاری فراهم خواهد شد.

تولیدات شرکت سهل گستران درمان، بخشی از چالش تامین اقلام مصرفی پزشکی از جمله سرم و انواع سوند حل خواهد شد.

این کارخانه در زمینی به مساحت 16 هزار متر مربع با 3500 متر مربع فضای تولید با صرف هزینه 330 میلیارد تومانی راه اندازی شده است و در ادامه و برای راه اندازی فاز دوم، 650 میلیارد تومان دیگر اختصاص خواهد یافت.

فعالیت کارخانجات تولید سهل گستران تا کنون علاوه بر جلوگیری از خروج ارز زمینه ساز اشتغال 120 نفر شده است. با افتتاح فاز دوم این خط تولید، زمینه اشتغال مستقیم برای 450 نفر فراهم خواهد شد. در این مجموعه فناور روزانه بیش از 80 هزار جفت دستکش لاتکس تولید می‌شود.