سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

صرفه‌جویی 43000 میلیاردی با غربالگری تنبلی چشم کودکان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
صرفه‌جویی 43000 میلیاردی با غربالگری تنبلی چشم کودکان

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از شناسایی حدود 350 هزار کودک دچار آمبلیوپ از زمان شروع برنامه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال (سال 1375) تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر فاطمه عباسی درخصوص طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال، با بیان اینکه هدف از این برنامه ارتقاء سلامت بینایی کودکان 3 تا 6 سال در کشور است که از الگوی سطح‌بندی ارائه خدمات استفاده می‌شود، گفت: در سطح اول غربال کودکان گروه هدف با چارت و دستگاه غربالگری و توسط افراد آموزش دیده انجام می‌شود. اگر کودک، ارجاعی تشخیص داده شود، جهت انجام معاینات تخصصی به سطح دوم (اپتومتریست‌ها) ارجاع و معاینه می‌شود و در صورت نیاز به سطح سوم (چشم پزشکان) ارجاع شده و تحت درمان قرار می‌گیرد.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کلیه مراحل، کودکان بیمار تا درمان کامل تحت پیگیری قرار می‌گیرند، گفت: اگر خانواده‌ها در تامین هزینه‌های درمان دچار مشکل باشند این هزینه‌ها در قالب کمک هزینه به خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

به گفته عباسی، از زمان شروع برنامه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال (سال 1375) تاکنون حدود 48 میلیون مورد غربال انجام شده که حدود 350 هزار کودک دچار آمبلیوپ شناسایی شدند.

ادامه دارد