سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403

صعود برترین نماینده اسنوکر ایران به یک هشتم قهرمانی جهان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
صعود برترین نماینده اسنوکر ایران به یک هشتم قهرمانی جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مسابقات قهرمانی جهان، تور حرفه‌ای اسنوکر که یکی از مهم‌ترین تورنمنت‌های این رشته است، از اول تا 17 اردیبهشت در شفیلد انگلستان برگزار خواهد شد.

رقابت‌های انتخابی این مسابقات از 20 فروردین آغاز شده و تا 29 همین ماه جریان دارد.

حسین وفایی و امیر سرخوش 2 نماینده ایران در رقابت‌های انتخابی قهرمانی جهان هستند. سرخوش اولین تجربه خود را پشت سرگذاشت و پس از شکست در رقابت اول از صعود به مرحله بعد باز ماند.

وفایی با رتبه جهانی 19، دیروز اولین بازی خود را در جدول مقدماتی به پایان رساند. بخش اول این برابر مارکوفو از هنگ‌کنگ با رنکینگ 83 جهان با نتیجه 6 بر 3 به نفع وفایی به پایان رسید و رقابت در بخش دوم نیز باز هم با برتری وفایی با نتیجه 10 بر 4 به پایان رسید. او با این پیروزی در یک قدمی حضور در جدول اصلی و یک هشتم این مسابقات قرار گرفت.

با این پیروزی او در جدول 32 نفر برتر قهرمانی جهان با جیان ژون، بازیکن 17 ساله چینی روبرو شد و با نتیجه 10-5 ژون را پشت سر گذاشت.

وفایی با این پیروزی به جمع 16 نفر برتر جهان صعود کرد و از این پس باید در جدول اصلی قهرمانی جهان رقابت کند.

ژون در سال 2019 قهرمان جهان در رده سنی زیر 18 سال فدراسیون آماتور شد و در سال 2023 نیز به تور حرفه‌ای وارد شد. در حال حاضر ژون در رتبه 111 جهانی قرار دارد و برای وفایی به نظر حریف سختی نبود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید