پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

صعود مقتدرانه رم و حذف لیورپول؛ لورکوزن در انگلیس تاریخ‌سازی کرد

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
صعود مقتدرانه رم و حذف لیورپول؛ لورکوزن در انگلیس تاریخ‌سازی کرد

دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا با 4 بازی برگزار شد و در نهایت چهره 4 تیم صعود کننده به دور بعدی مشخص شد.

رم در المپیکو طوفانی شروع کرد و در همان 20 دقیقه نخست با گل‌های مانچینی و دیبالا در آستانه صعود قرار گرفت، اما 10 دقیقه بعد یکی از بازیکنان ده‌روسی اخراج شد تا رم مجبور شود 60 دقیقه مقابل روسونری مقاومت کند. مقاومتی که فقط یک بار در اواخر نیمه دوم شکسته شد و گابیا فقط توانست اختلاف را کم کند و رم در مجموع با نتیجه 3 بر یک راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

در دیگر بازی لیورپول در برگامو میهمان آتالانتایی بود که در دور رفت با 3 گل در آنفیلد آن‌ها را شکست داده بود. شاگردان کلوپ طوفانی شروع کردند، اما پس از گل دقیقه 7 صلاح تب آن‌ها فروکش کرد و شاگردان گاسپرینی با کنترل کامل بازی توانستند با وجود شکست یک بر صفر به دور بعدی صعود کنند.

اما شاگردان ژابی آلونسو در لندن تاریخ‌سازی کردند و در حالی که تا دقیقه 87 از وستهم با یک گل عقب بودند توسط فریمپونگ گل تساوی را به ثمر رساندند تا کماکان شکست ناپذیر بمانند و لورکوزن در مجموع با پیروزی 3 بر یک صعود کرد و حریف رم در مرحله نیمه‌نهایی شد.

لورکوزن توانست رکورد 43 بازی شکست ناپذیری یوونتوس را بشکند و با 44 بازی شکست ناپذیری به نبازترین تیم قرن 21 تبدیل شد.

در آخرین بازی هم مارسی در خانه با یک گل بنفیکا را شکست داد تا دو تیم در مجموع به تساوی 2 بر 2 دست پیدا کنند و در ضربات پنالتی نماینده فرانسه به پیروزی رسید و رقیب آتالانتا در دور بعدی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا از میان اخبار

درخشش مهدی طارمی در شب صعود پورتو به فینال

(ویدیو) افتضاح‌ترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

(عکس) استوری جالب همسر رافائل سیلوا

(عکس‌) آقای گل پرسپولیسی‌ها مهمان علی دایی شد