یک‌شنبه 8 مهر 1403

صفرشویی هواپیماهای مسافربری با نیروی کار ناشنوا

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
صفرشویی هواپیماهای مسافربری با نیروی کار ناشنوا

فعال صنعت حمل و نقل هوایی از امضای قرارداد با 11 ایرلاین برای عملیات صفرشویی هواپیما با استفاده از نیروی کار ناشنوا خبر داد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همزمان با هفته جهانی ناشنوایان مراسم تفهیم مسافران در فرودگاه مهرآباد توسط نیروهای کار ناشنوا برگزار شد.

در این مراسم کاظم‌زاده عضو هیئت مدیره یکی از شرکت‌های خدمات هوایی داخلی از برنامه بکارگیری نیروی کار ناشنوا در صنعت حمل و نقل هوایی خبر داد و اظهار کرد: با هدف استفاده از افرادی که معلولیت شنوایی دارند، قراردادی با 11 ایرلاین امضا شد که بر اساس آن عملیات صفرشویی deepclean هواپیما انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به آموزش این گروه از ناشنوایان و با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب در فرآیند نظافت تخصصی هواپیماهای سبک و سنگین صنعت هوایی بدون استفاده از آب و فقط با بکارگیری یک محلول نانو که تولید شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی است، انجام می‌شود.

کاظم‌زاده گفت: یکی از مهمترین اهداف ما از امضای قرارداد با شرکت‌های هواپیمایی جهت عملیات صفرشویی هواپیما، اشتغال‌زایی نیروی کار ناشنوا در پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد است.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک این خدمت در صنعت ریلی و دریایی نیز عملیاتی می‌شود تصریح کرد: با یونسکو برای بکارگیری نیروی کار ناشنوا در حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی بین‌المللی مکاتبه کرده‌ایم.