یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

"صمت" و "تعزیرات" غول پوشالی در مقابله با اژدهای گرانی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
"صمت" و "تعزیرات" غول پوشالی در مقابله با اژدهای گرانی

مردم با گلایه از گرانی نظر خود را در مورد مهار نشدن آن بیان کردند که تحلیل‌ها حکایت از ناتوانی غول پوشالی صمت و تعزیرات در مقابله با اژدهای گرانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس با افزایش گلایه های شهروندان یاسوجی در افزایش افسار گسیخته قیمت کالا و غذا در این شهر تلاش کردیم تا با حضور در بازار و انجام گفتگو های صمیمانه با افراد مختلف درد دل مردم را از طریق رسانه که رسالت ارتباط مردم و مسئولان را برعهده دارد را انجام داده باشیم.

در اولین قدم وقتی با یکی از شهروند بازنشسته دستگاه های دولتی گفتگو می کردیم که چند کیلو گوشت قرمز و 2مرغ در دستانش بود، او اذعان داشت بخش زیادی از حقوقش را برای خرید این اقلام پرداخته و باید دعا کند تا زمان پرداخت نوبت بعدی حقوقش مشکلی برای او پیش نیاید که با بی پولی گرفتار شود.

محمد رضای بازنشسته گفت: بی انصافی در بازار این شهر حاکم شده و شهروندان یاسوجی بدنبال خرید از فروشگاه هایی هستند که کمی قیمت اجناس را ارزان تر می دهد.

این شهروند یاسوجی با اشاره به اینکه متاسفانه تولید کنندگان با پایین آوردن کیفیت کالا و اقلام می خواهند به مصرف کننده القا کنند که قیمت را پایین آورده در صورتی که کیفیت را ذبخ می کنند ابراز داشت: مسئولان باید از دادن آمار های صوری پرهیز کنند چرا که اگر این آمار واقعیت داشت به طور حتم مردم در بازار آن را به راحتی لمس می کردند.

مادر میانسالی که با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه با پسر نوجوان و دختر خردسالش برای خرید آمده بود به خبرنگار ما گفت: در شبکه های مجازی و تلویزیون عنوان می کنند با این تعداد مخل اقتصادی و صنوف گران فروش برخورد شده و البته برخوردی که ما تاکنون نتیجه ای از آن دریافت نکرده ایم و در حد حرف باقی مانده است.

وی تاکید کرد: شنیده ایم که فروشندگان می گویند هرجایی دلتان می خواهد شکایت کنید چون خودتان ضرر می کنید و هزینه جریمه را می کشم روی کالاهایم.

این شهروند یاسوجی ابراز داشت: مگر مسئولان ما از کره خاکی دیگری آمده اند و یا اینکه خریدهایشان را در سیاره های دیگری انجام می دهند که خودشان این گرانی ها را نمی بینند.

او در ادامه افزود: گوجه، خیار، میوه، ماست و هزاران کالای دیگر را در همین کشور خودمان تولید می کنیم و دلار هم خرجش نمی شود پس چرا باید این کالا گران در اختیار مردم قرار بگیرد، سوالی که خبرنگار ما اذعان داشت من در پاسخ به این شهروند هم خودم مانده بودم که چه باید بگویم.

یکی دیگر از شهروندان یاسوجی که جوانی کت و شلواری بود در این گفتگوی صمیمانه به خبرنگار ما گفت: چند ماهی هست ازدواج کرده ام و با اولین خریدی که برای منزلم داشتم یاد پدرم با زحماتی که برای من و خواهر و برادرانم می کشید افتادم و به خودم گفتم ای داد و بی داد که قدر زحمات پدر را ندانستم.

او در این گفتگوی جالب با شوخی گفت: اگر مشکلات زندگی را می دانستم قطعا پسر بابا می ماندم و هرگز ازدواج نمی کردم.

گفتگو هایی که در این گزارش خواندید بخش هایی از صحبت های شهروندان یاسوجی بود که اگر بخواهیم نتیجه این گفتگو ها را در یک پاراگراف خلاصه کنیم می شود غول پوشالی صمت و تعزیرات در کهگیلویه و بویراحمد توان مقابله با اژدهای گرانی را ندارد و اگر برخوردی هم می شود نتیجه ای دیده نمی شود و بازار رها است.

امید است مسئولان که از افراد همین جامعه هستند در مسئولیت پذیری خود تلاش کنند و معیشت مردم را بازیچه آمار قرار ندهند و پای کار بیایند.

انتهای پیام /
"صمت" و "تعزیرات" غول پوشالی در مقابله با اژدهای گرانی 2
"صمت" و "تعزیرات" غول پوشالی در مقابله با اژدهای گرانی 3
"صمت" و "تعزیرات" غول پوشالی در مقابله با اژدهای گرانی 4