شنبه 15 اردیبهشت 1403

صنایع تبدیلی انجیر در پلدختر ایجاد شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
صنایع تبدیلی انجیر در پلدختر ایجاد شود

وحیدی گفت: با توجه به اینکه مدت ماندگاری محصول تولیدی باغات پلدختر کم است، صنایع تبدیلی انجیر در این شهرستان ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، احمد وحیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در پلدختر اظهار داشت: امروز در سفر به استان لرستان از پل و تونل و همچنین یک منطقه کشت انجیر و پتروپالایش در پلدختر بازدید شد که در تونل ها کارهای خوبی صورت گرفته اما مقداری کمبود منابع وجود دارد که تماس گرفتیم و قول دادند منابع جدید تزریق شود و کارهایی که در تونل متوقف شده نیز، راه اندازی شود.

وی با اشاره به جاده پلدختر، افزود: جاده از نظر اعتباری دچار مشکل بود که بانکها باید مقداری را تامین اعتبار می کردند که صحبت شد و قول دادند 330 میلیارد تومان را تامین می کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: همچنین یکی از پل های روستا در پلدختر دچار مشکل بود و نیاز به بازسازی داشت که قرار شد استاندار از منابع در اختیار شروع کنند تا منابع مورد نیاز تامین شود، علاوه بر این نیز محلی در معمولان بود که بخشی از آن توسط رودخانه برده شده بود و مقبره شهدا که باید تزریق بتن شود تا استحکام لازم را داشته باشد لذا قرار شد این کار هم از منابع در اختیار استانداری شروع شود.

وحیدی بیان کرد: امروز از منطقه کشت انجیر پلدختر بازدید شد که 1200 هکتار کار در این منطقه فعال می شود ولی مشکلی دارند چون مدت ماندگاری این محصول کم است باید صنایع تبدیلی وجود داشته باشد تا راحت به بازار بفروشند و قرار شد با سرمایه گذار صحبت شود تا اقدامات انجام شود.

وی عنوان کرد: در مناطق شهری خانه هایی که در سیل آسیب دیده بودند، دچار مشکل شده و درخواست استمهال بانکی داشتند که در این مورد نیز صحبت خواهد شد.

وزیر کشور گفت: پترو پالایش توسط سرمایه گذار راه اندازی شده و هر کمکی باشد انجام می شود.

وی با اشاره به دیواره ساحلی پلدختر خاطرنشان کرد: در مورد دیواره ساحلی قرار شد در جلسه مستقلی که در استانداری برگزار می شود، موارد رابررسی کنیم و کار خوبی شده و رضایتمندی ایجاد شده تاکنون ولی درخواست امتداد دارند که درست است و در مورد اعتبار و منابع در شورای مربوطه بحث می شود.

انتهای پیام /