جمعه 28 اردیبهشت 1403

ضرورت بکارگیری توان دانشگاه برای تمرکز در زمینه‌های هوشمندسازی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ضرورت بکارگیری توان دانشگاه برای تمرکز در زمینه‌های هوشمندسازی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز در اولین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و خودرو هوشمند که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه در برنامه دانشگاه موضوع هوشمندسازی اولویت است، گفت: به طور قطع یکی از زمینه‌های راهبردی که دانشگاه باید تمام توان خود را بکار ببندد هوشمندسازی است. وی با بیان اینکه...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز در اولین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و خودرو هوشمند که در این دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه در برنامه دانشگاه موضوع هوشمندسازی اولویت است، گفت: به طور قطع یکی از زمینه‌های راهبردی که دانشگاه باید تمام توان خود را بکار ببندد هوشمندسازی است.

وی با بیان اینکه دنیا با قدرت سرسام آوری در زمینه هوشمندسازی پیش می‌رود، گفت: در حال حاضر هم رقابت بین چین و امریکا بر سر هوشمندسازی و... است.

وی گفت: آینده از آن کسانی است که در زمینه هوشمندسازی قدرتمندتر باشند و توانایی بیشتری عرضه کنند بنابراین با توجه به این موضوع بنا داریم که دانشگاه باید در زمینه‌های آموزش، فناوری و پژوهش به سمت هوشمندسازی حرکت کند.

قدسی پور با بیان اینکه همه کشورها، ملت‌ها و دولت‌ها به طور عادی یک حرکتی در این جهت دارند، تاکید کرد: طی چندسال اخیر دانشگاه صنعتی امیرکبیر تمرکز زیادی برای ورود به این مسئله داشته است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت هوشمندسازی حرکت کرد، گفت: باید همت کنیم جهت گیری و تشویق‌ها را در هوشمندسازی بیشتر کنیم.

به گفته رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بامسئولان صحبت کردیم تا در قالب برنامه راهبردی آموزش، پژوهش و فناوری دانشگاه را به سمت هوشمند سازی سوق دهیم.

وی افزود: کشور‌های همسایه در زمینه دانشگاه‌های هوشمند فعالیت می‌کنند و ما باید نیز در این زمینه به خوبی ورود کنیم.

وی تاکید کرد: ما زمینه‌های مختلفی در دانشگاه داریم، چون باید مطالبه گر باشیم تا اول دانشگاه بعد کشور را با سرعت بیشتر در زمینه هوشمندسازی پیش ببریم.