شنبه 14 مهر 1403

طرح احداث باغات بادام در زمین‌های کم آب و شور در فصل پاییز

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
طرح احداث باغات بادام در زمین‌های کم آب و شور در فصل پاییز

آیا دوست دارید زمین‌های کشاورزیتون رو به باغاتی همیشه سرسبز و سودآور تبدیل کنید اما معضل خشکسالی، کم آبی و شوری خاک این فرصت طلایی را از شما گرفته؟

رپرتاژ آگهی: هر محصولی کاشتید در نهایت با نابودی و خشکی آن روبرو شده‌اید و زمینتون را بایر و بلا استفاده رها کرده‌اید و دیگه رغبتی به باغبانی ندارید؟؟ خب حق دارید؛ هر نهالی توانایی و مقاومت لازم برای رشد در زمین‌های کم آب و شور رو نداره!! اما هر مشکلی یه راه چاره داره، نهال حیرت انگیز بادام، کلید موفقیت و رمز ورود شما به باغاتی آباد، سرسبز و پرمحصول خواهد بود.

به جرات می‌توان گفت که نهال بادام محبوب‌ترین رقم مثمر برای کاشت در مناطقی با آب و هوای گرم و خشک، نیمه خشک، معتدل و زمین‌های کم آب، شور، آهکی و سنگلاخی است. به دلیل گرما و افزایش میزان تبخیر سطحی، کاهش میزان بارندگی‌ها، تجمع املاح و نمک در خاک افزایش یافته و کاهش نفوذپذیری خاک باعث سفتی آن و سخت شدن شرایط رشد نهال شده است. وجود نمک بیش از حد در خاک می‌تواند جذب آب توسط نهال را کاهش داده، باعث سمی شدن نهال، تنش آبی، سوختگی لبه‌های برگ و ایجاد تاول و در نهایت نابودی نهال شود.

نهال بادام رقمی مقاوم به کم آبی، خشکی و گرمای بالاست که هم در مناطق خشک و نیمه گرمسیری با کمترین میزان آبیاری، هم در مناطق سردسیری با پراکنش بارندگی‌های بالا و جریانات آب‌های سطح الارضی، به صورت دیم نیز مورد کشت قرار می‌گیرد. نگران نباشید با کمک رویال نهال و خرید ارقام بادام مقاوم به شوری در مناطق کم آب می‌توانید چالش‌های باغبانی را کاهش داده و با رسیدگی‌های منظم حتی از دل این خاک‌های نامساعد نیز محصولات میلیاردی برداشت کنید و تجارتی پرسود داشته باشید.

مقاوم‌ترین نهال‌های بادام جهت کاشت در زمینهای کم آب و شور

نهال بادام رقمی اقتصادی، مقاوم با محصولی بازارپسند و پرفروش است که سرمایه‌گذاری بر روی آن و کاشت رقم‌های تجاری و پیوندی می‌تواند علاوه بر سرسبز شدن زمین‌های کم آب و شور باعث ایجاد اشتغال زایی در مناطق خشک و کویری شده و توسعه اقتصادی با درآمدهای 2 میلیاردی به همراه داشته باشد. ایجاد کند. بهترین نهال های بادام مقاوم عبارتند از:

1. نهال فرانیس کلون

نهال بادام فرانیس کلون رقمی فرانسوی، پاکوتاه مقاوم به سرما، کم آبی و گرمای بالاست که می‌توان در مناطقی با ارتفاع 500 تا 2000 متر از سطح دریا بالاترین بهره‌وری را از آن شاهد بود. این نهال300 تا 600 ساعت نیاز سرمایی دارد و با اکثر خاک‌های شور، قلیایی، آهکی، کم آب و سنگلاخی نیز سازگار است. اما بهترین خاک برای کاشت آن خاک لومی و شنی با ph.6.5 است.

این نهال در سال‌های اول و دوم کاشت به آبیاری 10 روز یکبار و در سال‌های بعدی دو هفته الی 20 روز یک بار نیازمند است. نهال بادام فرانیس دارای تناژ باردهی 5 الی 6 تن در هکتار و عمر اقتصادی 35 الی 40 سال است.

2. نهال بادام تونو

از دیگر نهال‌های دیرگل اما مقاوم به گرمای بالا، خشکی خاک و شوری آب نهال بادام تونو است که می‌تواند در خاکی با ph شش و نیم تا 7 و آبیاری منظم 4 الی 5 تن باردهی داشته باشد. این رقم تجاری متعلق به کشور ایتالیا بوده و دارای عمر باردهی 35 سال است رقمی دیرگل، کم آب خواه، زودبازده از سال دوم کاشت بوده و از سال چهارم می‌توان محصول تجاری و بازار پسند آن را در تناژ بالا برداشت کرد.

3. نهال بادام مامایی

نهال بادام مامایی رقم ایرانی تولید شده در نهالستان رویال نهال، رقمی با کیفیت و میانگل مناسب برای مناطق نیمه گرمسیر و نیمه سردسیر است. این رقم مقاومت فوق العاده در برابر کم آبی و خشکی دارد و رطوبت دوست نیست. لذا رقمی زود بازده است که عملکرد فوق العاده‌ای در مناطق خشک و نیمه خشک و چالش‌هایی مانند کم آبی و شوری خاک خواهد داشت. ثمره نهال بادام مامایی دارای پوسته سنگی بوده لذا مصونیت قابل توجهی در برابر جوندگان و پرندگان دارد. این نوع بادام بسیار بازارپسند با 40 سال عمر مفید باردهی است و می‌توان در هر هکتار 4 الی 5 تن محصول از آن به دست آورد.

4. نهال بادام اسکندر

یکی دیگر از رقم‌های فوق العاده برای کاشت در مناطق خشک و کم آب و زمین‌های شور و آهکی نهال بادام اسکندر است. این نهال رقمی مقاوم به سرما، زود بازده، پربار با باردهی 4 تنی، دیرگل با پوست کاغذی بوده و محصول آن 60 درصد مغز و نیمه کاغذی است. ریشه‌های قدرتمند ان توانمندی ریشه دوانی و ریشه زایی در خاک‌هایی با نفوذ پذیری سخت، سفت و سنگلاخی را داشته و به دلیل کم آب طلب بودن می‌تواند گزینه مناسبی برای مناطق خشک و حتی مناطق سردسیری جهت کشت دیم باشد.

5. نهال بادام آذرخوشه‌ای

رقمی با باردهی بالا و نهال پیوندی با عمر مفید 40 سال است. گزینه مناسب برای مناطق نیمه سردسیری و خشک بوده زیرا توانمندی بالایی در تحمل سرمای بالای 20 درجه، کم آبی و خشکی را دارد. این رقم رطوبت دوست نبوده و به دلیل دیرگل بودن نسبت به سرمای دیررس بهاره نیز مقاوم است و سالانه 3 تن محصول با کیفیت تولید می‌کند. رقمی تجاری و ایرانی زود بازده از سال دوم کاشت مناسب برای ارتفاعات 700 تا 2000 متری است.

مزایای احداث باغ بادام

این روزها علاوه بر مناطق کم آب و خشک در استقبال از نهال بادام دیگر اقلیم‌ها نیز در جهت مصرف بهینه آب و مدیریت منابع آبی به سمت کاشت نهال‌های کم آب طلب، مقاوم به خشکی، شوری و آهکی از جمله نهال بادام پیش می‌روند. اگر انتخاب شما برای تبدیل زمین‌های خشک به باغات سرسبز نهال بادام است بهتره با مزایای کشت آن نیز آشنا شوید.

  • مقاومت فوق العاده نهال بادام در برابر کم آبی گرما و خشکی بالا و رشد و عملکرد بالا در شرایط نامساعد محیطی

  • داشتن ریشه‌های قدرتمند، جذب آب از اعماق زمین، نیاز آبی کم و پایین آمدن هزینه‌های تامین آب

  • بهترین گزینه برای مناطقی با سرمایه بهاره و زمستان‌های سرد، خاک‌های کم آب، شور و آهکی به دلیل مقاومت فوق العاده نهال به گرمای 45 درجه و سرمای زیر 20 درجه

  • هزینه اولیه کمتر نهال نسبت به دیگر درختان میوه تا مرحله باروری

  • مقاومت کم نظیر نسبت به بیماری‌های قارچی و آفات و نیاز کمتر جهت خرید به سموم کشاورزی

  • زود بازده بودن از سال اول کاشت و تناژ بار دهی بسیار بالا در هر هکتار

  • هزینه‌های انبارداری و ذخیره‌سازی پایین به دلیل انبار مانی و ماندگاری بالای میوه خشک آن

با کیفیت ترین نهال بادام رو با بهترین قیمت از ما بخواهید

نهالستان رویال نهال مهندس آرمین قاسمی مجموعه‌ای موفق، قدمت دار با بیش از نیم قرن تجربه در تکثیر و تولید انواع نهال‌های میوه و بادام است که با نظارت ناظرین جهاد کشاورزی، بهترین و سالم‌ترین نهال‌های بادام پیوندی، بذری و اصلاحی با جدیدترین تجهیزات کشاورزی به دست متخصصین کشاورزی و مهندسان مجرب تولید و عرضه می‌کند. همیشه انتخاب درست است که تعیین کننده موفقیت شما در انتهای مسیر خواهد بود. دیگر نگران نباشید با خرید نهال‌ بادام از رویال نهال می‌توانید با چالش‌های کم آبی کنار آمده و بهترین محصولات تجاری بادام را در زمین‌های شور و کم آب خود پرورش داده و در کنار آن به اشتغال زایی و ارزآوری برسید. جهت مشاوره رایگان و پیش خرید نهال های بادام با قیمت مناسب همین الان با ما تماس بگیرید.

09141811520

09981811520

04445231520

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ارقام دیگر بادام به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://royalnahal.com/nahal-badam.html

--> اخبار مرتبط

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

طرح احداث باغات بادام در زمین‌های کم آب و شور در فصل پاییز 2
طرح احداث باغات بادام در زمین‌های کم آب و شور در فصل پاییز 3
طرح احداث باغات بادام در زمین‌های کم آب و شور در فصل پاییز 4
طرح احداث باغات بادام در زمین‌های کم آب و شور در فصل پاییز 5
طرح احداث باغات بادام در زمین‌های کم آب و شور در فصل پاییز 6