شنبه 14 مهر 1403

طرح تشدید نظارت بهداشتی دام در ایام محرم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
طرح تشدید نظارت بهداشتی دام در ایام محرم

امین اسدی، سخنگوی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت 25 نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه 3 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

به گفته او، سازمان دامپزشکی برای ایام محرم دستورالعمل خاصی را تدوین کرده و بدین منظور کشتارگاه های ثابت و سیار برای نذورات در این ایام در نظر گرفته شده است، همچنین در تکایا و هیئت هایی که قصد کشتار دام دارند به منظور کشتار و نظارت بر ذبح، افراد می توانند با شماره 1512 تماس بگیرند تا همکاران ما در محل حاضر شوند.

اسدی ادامه داد: طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام محرم بویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی را داریم و افراد توصیه های بهداشتی در این ایام را جدی بگیرند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی افزود: افراد به منظور رعایت توصیه های دامپزشکی، لاشه گوشت ذبح شده را 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری و سپس نسبت به توزیع یا مصرف اقدام کنند.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی و شرعی بر دام و گوشت های کنار جاده وجود ندارد، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت فاقد مهر سازمان دامپزشکی به سبب بیمار بودن یا احتمال قاچاقی بودن آن اجتناب کنند.

خبرنگار: آزاده محبی