دوشنبه 9 مهر 1403

طرح جامعه ایمن در سنقر و کلیایی اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح جامعه ایمن در سنقر و کلیایی اجرا می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی اجرای طرح جامعه ایمن را از اقدامات موثر در حوزه ترافیک دانست و گفت: این طرح در تعداد معدودی از شهرهای کشور و همچنین سنقر و کلیایی اجرا می‌شود که می‌تواند با فرهنگ‌سازی در این زمینه فرآیند مثبت و قابل توجهی به منظور کاهش سوانح جاده‌ای داشته باشد.

«غلامرضا مرتضوی» روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک سنقر و کلیایی ترافیک را یک موضوع مهم در جامعه امروز عنوان کرد و افزود: ایجاد مشکلات اقتصادی برای کشور و تاثیرات مخرب روحی و روانی آن در جامعه از تاثیرات معضل ترافیک در جامعه کنونی است که اتخاذ تدابیر و تصمیمات برای رفع و کاهش آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

او همچنین ادارات شهرستان را به ارایه راهکارها در راستای رفع مشکلات حوزه ترافیک در شهرستان ملزم کرد و اجرای مصوبات و تصمیمات جلسات گذشته در این حوزه را مورد تاکید قرار داد.

نماینده عالی دولت در سنقر و کلیایی سوانح و حوادث رانندگی مرتبط با موتورسوران را در این شهرستان با توجه به تعداد راکبین موتورسیکلت به نسبت شهرهای دیگر بیشتر دانست و افزود: با فرهنگ سازی شیوه صحیح استفاده از این وسیله نقلیه و الزام به استفاده از تجهیزات اولیه ایمنی می توان گام موثری در جهت کاهش این سوانح در شهرستان برداشت.

مرتضوی همچنین از بهسازی و اجرای روکش آسفالت مسیر سنقر به بیستون حد فاصل گردنه «مله ماس» تا روستای «چشمه سهراب» خبر داد و گفت: به علت وضعیت نامناسب و تخریب آسفالت در این مسیر با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد روکش آسفالت و بهسازی این مسیر در آینده نزدیک توسط اداره کل حمل و نقل جاده ای اجرایی گردد.

بررسی ایجاد زیرساخت ها برای احداث پارکینگ در مرکز شهر سنقر، اجرای دوربین های کنترل ترافیک در سطح شهر به عنوان یکی از نیازهای مهم و اساسی در این زمینه، خط کشی معابر و نصب علایم راهنمایی و رانندگی و هشدار در محل های پرخطر، ساماندهی وانت بارها و وسایل نقلیه سنگین در شهر سنقر، ساماندهی وسایل حمل و نقل و مسافربری شخصی در مسیر سنقر به کرمانشاه، ساماندهی محل دپوی نخاله های ساختمانی و همچنین اصلاح و ایمن سازی ورودی سنقر از سمت صحنه و مسیر روستای هیبت الله از موضوعات مورد تاکید سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی در این جلسه بود.

شهرستان سنقر و کلیایی با بیش از 81 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه دارای 271 روستا، 2 شهر و هشت دهستان است.

*س_برچسب‌ها_س*