شنبه 1 اردیبهشت 1403

طرح ساماندهی داوران قرآنی در کشور آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح ساماندهی داوران قرآنی در کشور آغاز شد

ساری - ایرنا - رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه از آغاز طرح ساماندهی داوران قرآنی خبر داد و گفت: تاکنون یک مرحله از این طرح اجرایی شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حمید مجیدی‌مهر در آیین اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی مازندران که شب گذشته در مجتمع فرهنگی و قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) آمل برگزار شد، ادامه داد: برگزاری مسابقات قرانی در توسعه و تبلیغ وقف قرآنی تاثیر بسزایی دارد. وی با تاکید بر نیاز به ترویج وقف قرآنی در جامعه ادامه داد: با برگزاری رویدادهای قرآنی در امامزادگان ضمن معرفی هر چه بیشتر این اماکن مذهبی به مردم در سوق دادن آنها به سمت و سوی فعالیت های قرآنی تاثیر خواهد داشت.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: نیت 74 درصد موقوفات کشور مربوط به برگزاری مراسم امام حسین (ع) است و تلاش های اوقاف برای اجرای این نیات واقفان است.

وی با اشاره به اینکه چهره‌های قرانی باید راه خود را مشخص کنند، افزود: یک چهره قرانی باید بداند برای چه در رشته تلاوت، ترتیل یا حفظ فعالیت دارد، نیت در انجام هر یک از کارهای قرآنی رمز موفقیت آنها است. چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی از روز یکشنبه 23 مرداد تا شامگاه سه شنبه 25 مرداد ماه با حضور 320 نفر از قاریان خانم و اقا در آستان امامزاده ابراهیم آمل در حال برگزاری است که حدود 40 نفر برتر در رشته های حفظ پنج جزء قرآن، حفظ 10 جزء قرآن، حفظ 20 جزء قرآن، قرائت، ترتیل، حفظ کل قرآن کریم دراین مسابقات مشخص شدند که بر اساس سهمیه اعلامی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برترین‌های این مسابقات که حائز نمرات لازم شده باشند به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

برچسب‌ها