یک‌شنبه 22 مهر 1403

طرح موبایل ون بهزیستی در قزوین راه‌اندازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح موبایل ون بهزیستی در قزوین راه‌اندازی شد

قزوین - ایرنا - طرح موبایل ون بهزیستی با هدف ارائه خدمت به معتادان متجاهر و کاهش آسیب‌ها در استان قزوین راه‌اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موبایل ون در پاتوق‌های پنهان و آشکار به معتادان متجاهر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهداشتی خدمات ارائه می‌دهد.

علیرضا وارثی افزود: این خدمات شامل ارائه بسته‌های بهداشتی مثل سرنگ، سوزن و پنبه الکل، انجام تست اچ آی وی و همچنین آموزش کاهش آسیب‌ها و خدمات حمایتی شامل تغذیه و تسهیلات است.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده موارد مثبت ابتلا به بیماری ایدز، سریعا انتقال فرد بیمار به مراکز درمانی انجام شده و فرد از آسیب‌های بیشتر در جامعه مصون می‌ماند.

وارثی در خصوص شیوه کار موبایل ون، توضیح داد: کارشناسان بهزیستی در ون مناسب سازی شده به سراغ معتادان متجاهر رفته و علاوه بر ارائه خدمات کامل برای پیشگیری و کنترل بیماری‌های ناشی از اعتیاد توضیحاتی ارائه می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه این طرح به زودی در استان قزوین آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: غربالگری‌های فصلی از جمله هپاتیت ایدز، سل و سایر بیماری‌های عفونی نیز به ضرورت در بین معتادان مصرف کننده مواد صورت می‌پذیرد و در صورت نیاز به مداخلات خاص درمانی، بیماران به واحدهای مراقبتی ارجاع می‌شوند.

در حال حاضر بهزیستی استان قزوین 15 تیم سیار، چهار مرکز گذری و چهار مرکز شبانه ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی برای معتادان تزریقی و کارتن خواب راه اندازی کرده است.

نرخ شیوع اعتیاد در استان قزوین بر اساس آخرین آمارها 2.97 درصد است.

*س_برچسب‌ها_س*
طرح موبایل ون بهزیستی در قزوین راه‌اندازی شد 2