سه‌شنبه 28 فروردین 1403

طرح کتاب رسان در قزوین اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
طرح کتاب رسان در قزوین اجرا می‌شود

قزوین - ایرنا،- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: طرح کتاب رسان ویژه اعضای فعال کتابخانه‌های استان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در محدودیت های کرونایی از هفته آینده به شکل پایلوت در شهر قزوین اجرا می‌شود.

فاطمه محمد بیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با شیوع کرونا فعالیت‌های کتابخوانی و کتابخانه‌ها به صورت حضوری تعطیل شده و کلیه فعالیت‌ها از طریق فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: کتابداران این نهاد فرهنگی از اول اسفند سال گذشته تاکنون این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و در ساعات دور کاری با بارگذاری کتاب‌های صوتی به ارائه خدمات می پردازند.

محمدبیگی با اشاره به عضویت 70 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان قزوین، تصریح کرد: اجرای طرح کتاب رسان برای اولین بار از هفته آینده به صورت پایلوت در شهر قزوین ویژه اعضای فعال اجرا خواهد شد و کتاب‌های مورد نظر درب منازل این افراد تحویل داده می‌شود.

محمد بیگی با بیان اینکه ادامه فعالیت کتابخانه‌های عمومی منوط به تصمیمات ستاد مقابله با کروناست؛ اضافه کرد: هم اکنون قرائت خانه‌ها و کتابخانه‌های عمومی استان تعطیل هستند و پیش از اعمال محدودیت‌های کرونایی برخی فعالیت‌ها به صورت حضوری انجام می شود.

این مسوول با بیان اینکه جریمه دیرکرد کتاب‌های امانتی ایام کرونا دریافت نمی شود، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت امانت یک کتاب، آن را نگهداری کرده و پس از تعطیلات به کتابخانه تحویل دهند.

هم اکنون 59 کتابخانه عمومی در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد، 37 باب کتابخانه نهادی و 22 باب کتابخانه مشارکتی است.

*س_برچسب‌ها_س*