دوشنبه 16 مهر 1403

طرفداران اپل واچ غافلگیر شدند | تصمیم بزرگ شرکت آمریکایی برای سال 2025

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
طرفداران اپل واچ غافلگیر شدند | تصمیم بزرگ شرکت آمریکایی برای سال 2025

اپل همچنان تمرکز اصلی خود را بر روی دسته محصولات پوشیدنی حفظ می‌کند، از جمله اپل واچ.

حلقه‌های هوشمند، یک نوع جدید از محصولات پوشیدنی هستند که در چند سال اخیر وارد بازار شده‌اند. شرکت‌هایی همچون سامسونگ نیز با محصولاتی نظیر گلکسی رینگ، تلاش می‌کنند تا توجه مشتریان را جلب کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته است پروژه خود برای ورود به این بازار را متوقف کند.

به گزارش «مارک گرمن» از نشریه بلومبرگ، اپل بعد از چند سال تحقیق داخلی درباره عرضه حلقه‌ای هوشمند تصمیم گرفته این پروژه را به‌طورکلی کنار بگذارد و از برنامه‌های خودش صرف نظر کند. در گزارش گرمن آمده است دلیل اپل برای تصمیم این است که عرضه حلقه هوشمند می‌تواند به‌طور بالقوه فروش اپل واچ را کاهش دهد.

درحال‌حاضر، تمرکز اصلی اپل در بازار پوشیدنی‌ها روی اپل واچ است؛ بنابراین این کمپانی دلیلی نمی‌بیند بخواهد فروش بالای ساعت‌های هوشمند خود را با عرضه حلقه هوشمند تحت‌تأثیر قرار دهد. اپل‌واچ هم‌اکنون پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار است و سالانه میلیاردها دلار برای اپل درآمدزایی دارد.

تصمیم اپل ممکن است برای طرفداران این شرکت ناراحت‌کننده باشد اما از دیدگاه استراتژیک تصمیمی کاملاً درست است. باید این موضوع را مدنظر قرار داد که حلقه‌های هوشمند هنوز محصولات جدیدی هستند و بسیاری از مشتریان با مفهوم آن‌ها آشنا نیستند. همچنین مشخص نیست تقاضای کافی برای این محصول وجود دارد یا خیر.

فروش عالی اپل واچ اپل را از عرضه حلقه هوشمند منصرف کرد

اپل واچ مجموعه کاملی از ابزارهای رهگیری سلامتی را ارائه می‌دهد و در این زمینه هیچ کمبودی ندارد. اما قابلیت‌های رهگیری سلامتی حلقه‌های هوشمند در مقایسه با ساعت‌ها بسیار محدودترند؛ بنابراین حداقل تا چند سال آینده اپل واچ همچنان محصول اصلی اپل در زمینه کالاهای پوشیدنی خواهد بود و این شرکت به سرمایه‌گذاری روی توسعه قابلیت‌های آن ادامه می‌دهد.

شرکت‌های محدودی تاامروز وارد بازار حلقه‌های هوشمند شده‌اند؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به سامسونگ با گلکسی رینگ و Oura با سری حلقه‌های Ring اشاره کرد.

پیشینه گلکسی رینگ

گلکسی رینگ یکی از محصولات پوشیدنی هوشمند شرکت سامسونگ محسوب می شود. این محصول به صورت یک حلقه هوشمند طراحی شده است که قابلیت‌هایی مانند نمایش اعلان‌ها، اندازه‌گیری ضربان قلب، شمارش گام‌ها و اطلاعات فعالیت‌های ورزشی را فراهم می‌کند. گلکسی رینگ با ظاهری زیبا و طراحی ظریف، به عنوان یک گزینه جذاب در دسته محصولات پوشیدنی هوشمند به بازار عرضه شده و در جلب توجه مشتریان و علاقمندان به فناوری های پوشیدنی نقش بسزایی داشته است.

گلکسی رینگ، به عنوان یک محصول پوشیدنی هوشمند، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر محصولات مشابه تمایز می‌دهد:

طراحی حلقه‌ای: یکی از ویژگی‌های برتر گلکسی رینگ، طراحی حلقه‌ای آن است که از ظاهری شیک و زیبا برخوردار است و از دید ظاهری جذابی برخوردار می‌باشد.

نمایشگر AMOLED: این محصول از یک صفحه نمایش AMOLED با کیفیت بالا برخوردار است که امکان نمایش اعلان‌ها و اطلاعات مختلف را با کیفیت و وضوح بالا فراهم می‌کند.

اندازه‌گیری ضربان قلب: گلکسی رینگ دارای قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب است که به کاربران امکان مانیتور کردن وضعیت قلبی خود را فراهم می‌کند.

مانیتورینگ فعالیت‌های ورزشی: این محصول از امکانات مانیتورینگ فعالیت‌های ورزشی مختلف مانند شمارش گام‌ها، محاسبه کالری‌های سوزانده شده و اطلاعات دقیق درباره ورزش‌های مختلف پشتیبانی می‌کند.

ضدآب بودن: گلکسی رینگ دارای استاندارد ضدآبیت IP68 است که به کاربران این اطمینان را می‌دهد که می‌توانند آن را در محیط‌های مرطوب و حتی زیر آب استفاده کنند.

طرفداران اپل واچ غافلگیر شدند | تصمیم بزرگ شرکت آمریکایی برای سال 2025 2
طرفداران اپل واچ غافلگیر شدند | تصمیم بزرگ شرکت آمریکایی برای سال 2025 3