شنبه 31 شهریور 1403

طنین زنگ مدرسه در رادیو

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
طنین زنگ مدرسه در رادیو

همزمان با آغاز بازگشایی مدارس در برنامه های مختلف رادیو حال وهوای مهر ماه به مشام می رسد. در برنامه های تدارک دیده شده به مطالبات دانش آموزان، والدین، اولیای مدرسه و... پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شنوندگان می توانند شنونده برنامه های «نمودار»، «خشت اول»، «موج نارنجی»، «جشن شکوفه ها»،«ز رادیو تهران بپرسید»،«جورواجور»، «به اضافه ورزش»،«هشت صبح»،«پیام تغذیه» و... باشند.

رادیو ایران؛ خاطرات مدرسه  به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، برنامه صبح گاهی «سلام صبح‌بخیر» شبکه رادیویی ایران در اولین هفته از ماه مهر از خاطرات مدرسه می گوید.«روانشناسان در برنامه «خانه و خانواده» از رفتار والدین با نوآموزان خواهند گفت. برنامه «نمودار» از توسعه نوشت افزار ایرانی و استقبال والدین و دانش آموزان از نوشت افزار ایرانی می گوید. «باغ هنر» به معرفی کتاب های آموزشی مناسب برای دانش اموزان و استفاده از کتابخانه ها برای دانش آموزان می پردازد.«ایرانشهر» نیز با حضور استاد کمال همنشین از عکس های یادگاری در دوران مدرسه و معلم کلاس اول می گوید.

رادیو جوان؛ چالش های سال تحصیلی  برنامه «جورواجور» به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های سال تحصیلی جدید می‌پردازد و با دعوت از کارشناسان و معلمان راهکارهایی برای بهبود تجربه تحصیلی دانش‌آموزان ارائه خواهد داد. این برنامه به موضوعاتی نظیر انتخاب رشته، مدیریت زمان و نحوه مطالعه مؤثر خواهد پرداخت و به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با انگیزه بیشتری به سراغ درس و مدرسه بروند. در این برنامه، شنوندگان می‌توانند سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ‌های کارشناسان را دریافت کنند.

رادیو فرهنگ؛ معرفی کتاب های مناسب برای دانش آموزان زنگ آغاز ماه مهر در برنامه «سرزمین من» رادیو فرهنگ نواخته می شود. این برنامه با انعکاس حال و هوای شروع دوره درس و مدرسه پخش می شود. برنامه های «صبح به وقت فرهنگ» و «هفت کوچه» از خاطرات مدرسه می‌گویند. روانشناسان در برنامه «خشت اول» از رفتار والدین با نوآموزان و چگونگی مواجهه با برخی از مشکلات کودکان در امر آموزش و جدایی از خانواده خواهند گفت. بخشی از برنامه «کتاب فرهنگ» به معرفی از کتاب‌های مناسب برای دانش آموزان و استفاده از کتابخانه‌ها اختصاص دارد.

رادیو تهران؛ سلامت دانش آموزان  برنامه صبحگاهی گروه فرهنگ و جامعه رادیو تهران به پوشش مراسم بازگشایی مدارس می پردازد.«ز رادیو تهران بپرسید»؟! با پرداختن به همین مناسبت شنیده می شود.«تهران ما سلامت» به نکات بهداشتی درباره سلامت دانش آموزان اختصاص یافته است. برنامه های «بازار تهران» و «میدان مادر» هم با این محوریت روی آنتن می روند. برنامه عصرگاهی گروه فرهنگ و جامعه با محور سبک زندگی و خانواده پخش می شود. برنامه «کوی دانشگاه» به محورهای پیشرفت جوان مومن انقلابی اختصاص دارد.

رادیو اقتصاد؛ گفتگویی شنیدنی با یک آموزگار بررسی تاثیرات اقتصادی و اجتماعی بازگشایی مدارس بر جامعه و خانواده در کانون موضوعات برنامه‌های شبکه اقتصاد در این ایام خواهد بود. برنامه «هشت صبح» به بررسی موضوعاتی مانند هزینه مدارس دولتی وغیردولتی، وضعیت ارائه خدمات حمل‌ونقل مدارس، میزان سرانه فضای آموزشی در کشور، هزینه‌های بخش کمک آموزشی و کیفیت آماده‌سازی مدارس درزمان بازگشایی و... می پردازد. برنامه «صدای کار» به موضوع بیمه معلمان اختصاص دارد. برنامه «امکان تا اسکان» به بررسی مسایل حوزه مسکن و ساخت و ساز می پردازد. برنامه «شب آفتابی» در این هفته با دعوت از کارآفرینان در حوزه استارت‌آپ‌های آموزشی به معرفی بازار این‌گونه محصولات و خدمات می‌پردازد. برنامه مفرح «عصرانه کاری» میزبان یک فروشنده نوشت‌افزار خواهد بود. برنامه «از شنبه» گفتگویی شنیدنی با یک آموزگار با تجربه خواهد داشت.

رادیو صبا؛ موج نارنجی رادیو صبا در برنامه‌های «کوک آوا»،«صبح صبا»،«عصر صبا»،«زنگ انشا» و «موج نارنجی» به گرامیداشت روز بازگشایی مدارس می پردازد. برنامه موسیقی محور «کوک آوا» با گلچینی از موسیقی و ترانه با موضوع ماه مهر و بازگشایی مدارش تقدیم مخاطبان می شود. مجله صبحگاهی «صبح صبا» در فضایی شاد و طنز راهی آنتن می شود. برنامه «موج نارنجی» با پخش آیتم های کوتاه به موضوع اولین روز مدرسه می پردازد. برنامه زنده «عصر صبا» با نگاهی طنز به مسائل و دغدغه های دانش آموزان و والدین همراه شنوندگان می‌شود. برنامه «زنگ انشا» به انشاخوانی دانش آموزان اختصاص دارد.

رادیو ورزش و ورزش صبحگاهی مدارس «صبح و ورزش» که از رادیو ورزش پخش می شود، علاوه بر تشویق به ورزش صبحگاهی در مدارس و ارتباط با گزارشگر اعزامی در مدارس، اطلاع رسانی درخصوص بازگشایی مدارس انجام می‌شود.«به اضافه ورزش» به اهمیت توجه به ورزش دانش آموزی برای ارتقای ورزش قهرمانی می‌پردازد. همچنین با متخصصین پزشکی ورزشی پیرامون تغذیه سالم دانش‌آموزان ارتباط برقرار خواهد شد. «گلخونه» نقش خانواده در ورزش دانش آموزان را با ارتباط با مسئولان بررسی خواهد کرد. «عصرانه» شور و نشاط حاصل از بازگشایی مدارس و تاثیر آن در جامعه را منعکس خواهد کرد.

رادیو سلامت؛ «جشن شکوفه ها»  ویژه برنامه «جشن شکوفه ها» با توجه به آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس از گروه فضای مجازی شبکه رادیویی سلامت با بخش های متنوع و مختلف طنز و نمایش از رادیو نمایش روی آنتن می رود. موسیقی، شعر، ترانه و گفتگو با مسئولان وزارت اموزش و پرورش است.

رادیو معارف؛ هم شاگردی سلام شبکه رادیویی معارف برنامه روز اول مهر را با عنوان هم شاگردی سلام به روی آنتن می برد. هدف اصلی ساخت این برنامه را می توان جایگاه علم و علم آموزی در آیات و روایات دانست. این برنامه به مباحثی چون آگاهی بخشی به مخاطب در ارتباط با درس و علم آموزی، وظایف والدین در زمان تحصیل فرزندان و همچنین ایجاد انگیزه در دانش آموزان می پردازد. نمایش طنز، گزارش زنده از مدارس و مصاحبه با معلم نمونه سال از برنامک های جذاب این برنامه است.

رادیو قرآن؛ همگام با دانش آموزان  شبکه رادیویی قرآن همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید رادیو قرآن درنظر دارد برنامه صبحگاهی طلیعه اول مهرماه را در کنار دانش آموزان مدرسه قرآنی آیات سپری کند. این برنامه که از یکم مهرماه میهمان مدرسه قرآنی آیات خواهد بود و همچنین گزارشگر برنامه طاهره شاهچراغ در مدرسه ای دیگر حضور پیدا خواهد کرد و در این برنامه با معلمان و دانش آموزان مصاحبه خواهد شد.

رادیو نمایش؛ برنامه خورجین ویژه برنامه «خورجین» به مناسبت بازگشایی مدارس از رادیو نمایش پخش می شود. نسیم السادات صباغان نویسنده و تهیه کننده و سعید سلطانی، امیر زنده دلان و نازنین مهیمنی گویندگان این برنامه رادیویی هستند.

رادیو پیام؛ پیام های به مناسبت بازگشایی مدارس شبکه رادیویی پیام در برنامه «پیام تغذیه» توصیه های تغذیه ای در خصوص بازگشایی مدارس را مطرح می کند.«پیام سلامت» به موضوع توصیه های پزشکی در مورد مدارس و دانش آموزان می پردازد.«پیام روز» به بررسی بازگشایی مدارس و رعایت نکات مهم، اخبار و اطلاعات روز اختصاص دارد. همچنین برنامه «آگهی از آخرین رویدادها» به موضوع آگهی از آخرین اطلاعات، پوشش و اطلاع رسانی در خصوص بازگشایی مدارس می پردازد.

5757

کد خبر 1960556