شنبه 31 شهریور 1403

عادت بد استقلال در آستانه دربی

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
عادت بد استقلال در آستانه دربی

استقلال در هر سه بازی اخیر لیگ برتر، از حریفش عقب افتاده و حتی یک دقیقه، تیم برنده مسابقه نبوده است!

مساوی با نساجی در قائمشهر، وضعیت استقلال در جدول لیگ برتر را بدتر کرد. استقلالی‌ها پس از برد مقابل الغرافه، امید زیادی به اوج گرفتن در لیگ برتر و بازگشت به کورس قهرمانی داشتند. اتفاقی که نیفتاد و فاصله این تیم، با سپاهان صدرنشین به 7 امتیاز و با پرسپولیس، به 3 امتیاز رسید. استقلال در قائمشهر، دو بار از حریفش عقب افتاد و هر دو بار، به بازی برگشت. با این حال نتوانست برنده شود و سومین هفته بدون پیروزی خود را پشت سر گذاشت.

به یاد آخرین فصل حضور شفر یک پیروزی، دو مساوی و یک باخت، بدترین عملکرد استقلال در 6 فصل اخیر لیگ برتر است. آخرین‌بار استقلال، در لیگ هجدهم چنین وضعیتی را تجربه کرده بود. در آن فصل هم تیم وینفرد شفر مقابل پیکان و ذوب‌آهن مساوی کرد، تراکتور را در ورزشگاه آزادی برد و مقابل پارس جنوبی، شکست خورد. آن‌ها روند نه چندان خوب‌شان را، در هفته پنجم هم ادامه دادند و برنده نشدند. شفر توانست استقلال را از بحران خارج کند، اما تا پایان فصل روی نیمکت این تیم دوام نیاورد.

3 بازی در حسرت یک دقیقه پیروزی! استقلال عملکرد موفقی در فصل نقل‌وانتقالات داشت و انتظار نمی‌رفت آمار آن‌ها، نسبت به همه فصول اخیر بدتر شود. تیم نکونام در 4 بازی این فصل لیگ برتر، فقط مقابل شمس‌آذر از حریفش جلو افتاده و در سه بازی اخیر، آن‌ها حتی یک دقیقه تیم برتر زمین نبوده است. ملوان و نساجی دو بار و استقلال خوزستان، یک‌بار در جریان بازی از استقلال پیش افتادند. استقلال خوزستان، برتری را حفظ کرد و در دو بازی دیگر، استقلالی‌ها توانستند از شکست فرار کنند.

محکوم به پیروزی در داربی! نکونام نسبت به همین تعداد بازی در فصل گذشته، 4 امتیاز کمتر گرفته و هفته آینده، باید در داربی تهران روبروی پرسپولیس قرار بگیرد. بر خلاف بازی برگشت فصل پیش که استقلالی‌ها با مساوی هم صدرنشینی را حفظ می‌کردند، این‌بار نکونام و تیمش باید در این مسابقه برنده شوند. توقف یا شکست مقابل پرسپولیسی که این فصل بهتر از استقلال نتیجه گرفته، شرایط استقلال را پیچیده‌تر و خروج این تیم از شرایط فعلی را سخت‌تر خواهد کرد. آبی‌پوشان 5 روز پس از داربی هم، روبروی السد در قطر قرار می‌گیرند و موفقیت و عدم موفقیت در این دو بازی سخت، می‌تواند تعیین‌کننده اتفاقات زیادی در استقلال باشد.

منبع: فوتبال 360

از میان اخبار

شکست سنگین علیرضا بیرانوند در پرونده پرسپولیس؟

توضیح لهستانی‌ها درباره نفروختن علی قلی‌زاده به پرسپولیس

علیرضا فغانی داور عجیب‌ترین بازی لیگ نخبگان آسیا

(عکس) جایگاه عجیب پرسپولیس در آسیا؛ یکه‌تازی استقلال