جمعه 4 آبان 1403

عادت به پرداخت دستمزدهای بالا / علت بحران مالی - ورزشی بارسا از دید رئیس لالیگا

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
عادت به پرداخت دستمزدهای بالا / علت بحران مالی - ورزشی بارسا از دید رئیس لالیگا

خاویر تباس، رئیس لالیگا می‌گوید بارسلونا به دلیل عادت به پرداخت دستمزدهای بالا در دوران کرونا با بحران مواجه شد اما می‌تواند این بحران را پشت سر بگذارد.

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا از دوران اپیدمی کرونا با بحران مالی شدیدی روبرو شده که تبعات آن حالا روی زمین هم دیده شده و باعث بحران فوتبالی در این تیم شده است.

در ادامه بحران‌های اخیر باشگاه کاتالان، اخیرا شاهد خداحافظی ژاوی بودیم و اسطوره باشگاه اعلام کرد در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد. خاویر تباس، رئیس لالیگا، در یک مصاحبه به ریشه‌یابی این بحران بارسلونا پرداخت ولی گفت اطمینان دارد مدیران باشگاه توان این را دارند که از این وضعیت عبور کنند.

تباس در این مصاحبه به دو وضوع مهم این روزهای فوتبال اسپانیا اشاره کرد: شیوع نژادپرستی در استادیوم‌های فوتبال این کشور و وضعیت بد ورزشی و مالی باشگاه بارسلونا. مورد دوم بدون شک جنجالی شده و واکنش باشگاه بارسا را به دنبال خواهد داشت.

رئیس لالیگا درباره وضعیت بحرانی‌ای که بارسلونا با آن روبرو است گفت: " ببینید، من هم مثل همه کسانی که عاشق فوتبال اسپانیا هستند نگران وضعیت بارسا هستم ولی از طرفی چون این باشگاه را خوب می‌شناسم می‌دانم بارسا مکانیزم‌هایی دارد که به آن اجازه می‌دهد از این شرایط عبور کند. مدیران باشگاه حالا باید خودشان را با شرایط جدید سازگار کنند و در عین حال راه‌هایی برای حل کردن مسائل و مشکلات‌شان پیدا کنند. بعضی از این راه‌حل‌ها جنجالی و نامحبوب خواهد بود و بعضی‌ها ساده‌تر مورد پذیرش قرار خواهد گرفت ولی وظیفه رهبران این است که تصمیم‌هایی بگیرند که برای آینده باشگاه‌شان بهترین تصمیم‌های ممکن است".

تباس در ادامه علت بحران بارسلونا را واکاوی کرد و گفت: " بارسلونا همیشه ادعا داشت دستمزدهای بالا پرداخت کند. وقتی لالیگا سقف دستمزد تعیین می‌کرد آنها همیشه تا آخرین حد ممکن که در سقف آمده بود دستمزد پرداخت می‌کردند. ولی با شروع اپیدمی کرونا و کاهش شدید درآمدها مشکل پیدا شد چرا که قراردادها قبلا بسته شده بود. مشکل این بود که باشگاه دستمزدهایش را با شرایط درآمدی جدید مطابقت نداد. ولی بقیه باشگاه این کار را کردند و برای مثال رئال مادرید موفق شد بحران را از سر بگذراند. آنه موقع قرارداد بستن محتاط‌تر بودند و همین باعث شد وقتی بحران از راه رسید بتوانند شرایط را مدیریت کنند".

عادت به پرداخت دستمزدهای بالا / علت بحران مالی - ورزشی بارسا از دید رئیس لالیگا 2