پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

عددسازی چرا؟

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
عددسازی چرا؟

ممکن است دولت شهید رییسی در برخی حوزه ها مدافعی نداشته باشد و یا فردی احساس کند چون آورده ای برای او ندارد پس دفاع هم لازم نیست. باید بپذیریم و به جنگ اعداد دروغین برویم. یا به کسانی که دنبال عدد سازی اند تا دولت یا مجموعه ای را زیر سوال ببرند، پاسخ دهیم.

بر این اساس باید از جناب آقای کرباسچی مدیر مسول روزنامه هم میهن بخواهیم فهرست 300 شکایت وزارت ارشاد و برخی نهادها را که مدعی شده علیه او و رسانه اش در دادگاه طرح شده را منتشر کند. آنچه ما میدانیم حداقل درباره ایشان این است که در بیان این رقم زیاده روی شده است.

بررسی ها نشان می دهد از سال 1401 به بعد تعدادی کمتر از انگشتان یک دست شکایت از سوی هیات نظارت بر مطبوعات علیه این روزنامه مطرح شده است. که ممکن است او به غلط هیات نظارت را همان وزارت ارشاد بداند.

چرا که تنها دبیرخانه هیات نظارت در وزارت ارشاد است والا تشکیلاتی فرا قوه ای است که از ترکیب نمایندگان بخش‌ها و قوای مختلف شکل می گیرد.

اگر فرض را بر این بگذاریم که شکایت‌های رسانه ای قاعدتا باید در دادسرای فرهنگ و رسانه مورد رسیدگی قرار گیرد، آمار نشان می دهد که از سال1401 تا کنون تنها سه شکایت از سوی هیات نظارت علیه روزنامه ایشان طرح شده و باقی شکایتها ممکن است از سوی دستگاههای دیگر بوده باشد که آنهم نه عدد ادعایی ایشان (300) بلکه زیر 40 فقره بوده است که ممکن است مربوط به شاکیان خصوصی هم بوده باشد.

بنابراین بهتر است آقای کرباسچی و همه کسانی که نقدی دارند در ارایه آمار و ادعاها با دقت و وسواس سخن بگویند تا حقی از فرد، دستگاه و نهادی ضایع نشود

عددسازی چرا؟ 2