یک‌شنبه 6 آبان 1403

عدم تسلط پزشکیان بر حلقه نزدیکش کار دستش داد / توهین فاضلی و ترک برنامه زنده + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
عدم تسلط پزشکیان بر حلقه نزدیکش کار دستش داد / توهین فاضلی و ترک برنامه زنده + فیلم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی که قرار بود به اصطلاح رنگ و بوی فرهنگی داشته باشد، با درگیری و مشاجره لفظی محمد فاضلی مشاور آقای پزشکیان با کارشناس برنامه و عصبانیت شدید او، تبدیل به فضایی ضد فرهنگ شد. البته نباید فراموش کرد که رفتارهای این چنینی از جریانی که مدعی «وفاق ملی» است و بانگ «زنده باد مخالف من» سر...

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، میزگرد فرهنگی مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی که قرار بود به اصطلاح رنگ و بوی فرهنگی داشته باشد، با درگیری و مشاجره لفظی محمد فاضلی مشاور آقای پزشکیان با کارشناس برنامه و عصبانیت شدید او، تبدیل به فضایی ضد فرهنگ شد. البته نباید فراموش کرد که رفتارهای این چنینی از جریانی که مدعی «وفاق ملی» است و بانگ «زنده باد مخالف من» سر می‌دهد، دقیقا در زمانی که در معرض انتقاد و پاسخگویی قرار می‌گیرند مسبوق به سابقه بوده است. تهدید دانشجویان معترض به اخراج توسط رئیس دولت اصلاحات و درگیری فیزیکی وزیر راه دولت روحانی با خبرنگار خانم، مصادیق کوچکی از تایید این مدعاست.

اما شاید آن چیزی که در ماجرای رفتار عجیب محمدفاضلی در برنامه زنده خود را بیشتر نشان می‌دهد، نفوذ ملموس رادیکالیسم در بدنه ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان است؛ با نگاهی گذرا به ارکان اصلی ستاد این نامزد انتخاباتی مورد تایید جبهه اصلاحات، متوجه می‌شویم که چهره‌های منتسب به طیف تندرو و رادیکال اصلاح طلبان، ظهور و بروز چشم گیری در میتینگ‌های انتخاباتی او دارند. افرادی که اغلب جزء جبهه مشارکت سابق و حزب اتحاد ملت هستند که در سه انتخابات گذشته، ساز تحریم انتخابات را کوک کردند و از قضا مورد تایید و حمایت رئیس دولت اصلاحات نیز قرار گرفتند.

در عین حال که پزشکیان تلاش کرده طی روزهای گذشته با مواضع خود، مرزبندی جدی با رادیکالیسم سیاسی داشته باشد، اما بنظر می‌رسد که آنطور که باید و شاید توانایی مدیریت حلقه نزدیک به خود را که غالبا طیف تندرو اصلاح طلبان را تشکیل می‌دهند را نداشته باشد. موضوعی که در صورت پیروزی پزشکیان در انتخابات و تشکیل دولت، قطعا گریبان گیر او خواهد شد.

ماجرا وقتی خطرناک‌تر می‌شود که صفحات فضای مجازی نزدیک به طیف رادیکال اصلاح طلب نیز در یک حرکت هماهنگ، حمایتی همه جانیه از رفتار محمد فاضلی کرده‌اند و پروژه قهرمان سازی او را کلید زده‌اند. فراموش نکنیم که همین صفحات بعد از اولین حضور پزشکیان در رسانه ملی بعد از تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان، او را به دلیل امتناع از حرف‌های لبه دار و تند و تیز مورد بازخواست قرار داده بودند. همین موضوع به تنهایی کافیست تا متوجه شویم خرس خاله‌های اصلاحات چه خواب ناخوشی برای پزشکیان دیده‌اند

دست آخر اینکه بنظر می‌رسد عدم تسلط پزشکیان بر حلقه نزدیک خود و اجازه میدان دادن بیش از اندازه به رادیکالیسم سیاسی طی روزهای منتهی به انتخابات، فضا را برای ظهور و بروز چهره‌های خاص و مسئله دار در اردوگاه انتخاباتی پزشکیان باز کند. موضوعی که شاید تبعات و آثار مطلوبی برای آینده سیاسی او درپی نداشته باشد.