یک‌شنبه 15 مهر 1403

عصبانی، جدی، شوخ و دقیق / دسته پلی استیشن دست گاریدوست!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
عصبانی، جدی، شوخ و دقیق / دسته پلی استیشن دست گاریدوست!

با تمرکز، کم اشتباه و طبق فرامین و تدابیر تمرین شده؛ این خواسته 90 دقیقه‌ای گاریدو در جریان دیدارهای این تیم است و تخطی از آن می‌تواند عواقب داشته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، رفتار خاص گاریدو در کنار نیمکت و محوطه فنی کاملا جالب است؛ او به دنبال این است تا بازیکنان دقیقا مثل ساعت دقیق و کم اشتباه رفتار کرده و تدابیر فنی را اجرا کنند. موضوعی که در بین بازیکنان ایران به این شکل توصیف می‌شود:" دسته پلی استیشن دست سرمربی است!" این توصیف استعاره از این دارد که مربی در کنار زمین خودش به دنبال این است تا بازیکن پاس یا حرکت و هر اقدامی را طبق نظر او انجام دهد. درست مثل یک پلیر بازی پلی‌استیشن که شخص خودش اقدامات لازم را با بازیکنان درون زمین انجام می‌دهد.

شاید برای شما هم جالب باشد دلیل این همه تغییر در ترکیب پرسپولیس چیست و چرا بازیکنی ناگهان از سکو وارد ترکیب می‌شود و بالعکس و.... گاریدو به دنبال این است تا در همین روزهای ابتدایی فصل تدابیر فنی خود را به تیم قالب کرده و عبور یا کم‌کاری هر بازیکنی با هر میزان ستاره بودن، می‌تواند منجر به خروجش از تفکرات حداقل تا بازه خاصی شود.

ویدئو: 355133

اولین گیر به یاسین سلمانی یاسین سلمانی بعد از مدت‌ها به ترکیب اصلی پرسپولیس بازگشت و طبیعی بود که کاملا موردتوجه قرار داشته باشد. با این حال ستاره جوان سرخ‌ها نشان داد هنوز از فرم ایده آل گذشته فاصله دارد و بی دلیل نیست که گاریدو او را نیمکت نشین کرده است. یکی از مهمترین ایراداتی که گاریدو در جریان بازی از او گرفت در لحظه ای بود که اشتباه مدافع چادرملو و در ادامه خروج دروازه‌بان حریف یک کرنر نصیب سرخ‌ها کرد. دروازه بدون گلر حریف و یاسین سلمانی نزدیک به نقطه کرنر. انتظار این بود که او سریعا بازی را شروع کرده و از این فرصت بادآورده بهترین بهره را ببرد. اما یاسین بدون تمرکز روی این قضیه رو به سکوها کرد و از هواداران خواست تا تیم تشویق کنند. موضوعی که عصبانیت غیرقابل کنترل گاریدو را بهمراه داشت و او با اشاره به دروازه حریف مدعی بود چرا یاسین بازی را زود شروع نکرده تا تیمش موقعیت را تبدیل به گل کند. (درست موقعیتی شبیه دربی و گلی که مهرزاد معدنچی وارد دروازه مهدی رحمتی از نقطه کرنر کرد!)

تشویق همراه با عصبانیت همانطور که گفته شد گاریدو در تمامی دقایق بازی اصرار به اجرای تدابیر فنی‌اش و کم اشتباه بودن شاگردانش داشت. او البته هر بار بعد از اشتباهی از سوی بازیکن تیمش برآشفته شده و اندکی بعد اما به تشویق بازیکن خاطی می‌پرداخت تا او روحیه‌اش را نبازد. اتفاقی که شاید بیش از 10 بار در این بازی رخ داد.

سیدجلال و پیروانی بیایید! سرمربی اسپانیایی نشان داد که البته به کادرفنی ایرانی‌اش هم ایمان دارد و به قولی آنها را هم وارد بازی می‌کند. در جریان بازی مقابل نماینده یزد، او بارها سیدجلال حسینی و البته افشین پیروانی را فراخواند و نکاتی را با آنها در میان گذاشته و به نظر مشورت هم می‌گرفت و شخصا یا از طرف آنها، این موضوع را به بازیکنان داخل زمین منتقل می‌کرد.

گلایه از اتلاف وقت حریف یکی دیگر از نکات بارز در حرکات گاریدو در کنار زمین موضوع اتلاف وقت چادرملو بود. گاریدو بارها در کنار زمین با داور چهارم در این خصوص کلنجار رفت و هر بار با جملاتی از سوی او آرام می‌شد. به نظر می‌رسید داور چهارم مدعی گرفتن دقیق زمان تلف شده بود و البته گاریدو نیز نسبت به گرفته شدن ریتم بازی همچنان شاکی. در نهایت هم بعد از اعلام تنها هشت دقیقه وقت اضافه، او بار دیگر به سمت داور چهارم رفته و با اشاره به ساعت خود مدعی بود که این زمان کافی نیست! هرچند تیمش در دقیقه پنجم وقت اضافه توانست گل برتری و طلایی‌اش را به ثمر برساند.

شوخی داور چهار با گاریدو! بعد از گل برتری پرسپولیس بار دیگر گاریدو با داور چهارم درباره وقت های اعلام شده وارد چلنج شد و این در حالی بود که داور چهارم با خنده جملاتی را به وی می‌گفت. به نظر می‌رسید اینبار گاریدو نسبت به عبور زمان از هشت دقیقه اتلاف شده گلایه داشت. موضوعی که البته با توجه به اعلام زمان تلف شده در لحظه مصدومیت بازیکن چادرملو طبیعی بود با زمان بیشتری همراه شود.

کاپشن مچاله شده و مشت‌های گره شده در نهایت سوت پایان بازی، گاریدو ابتدا مشت‌هایش را گره کرده و مسافتی کوتاه را در منطقه فنی دوید و فرشاد فرجی را در آغوش گرفت و شادی برد را با اولین نفر به این شکل برپا کرد. او در ادامه به سمت تک تک نفراتش رفت و انگار اسامی و چهره آنها را از بر باشد. الکسیس اما لحظاتی با وی به گفتگو پرداخت و در نهایت گاریدو در میانه میدان تک تک نفراتش را در آغوش گرفت. اشاره انگشت به سمت میلاد محمدی و فرشاد احمدزاده و به نظر گلایه با خوش رویی بابت برخی تصمیمات آنها در جریان بازی.

کنعانی زادگان کجاست!؟ بازیکنان و دیگر اعضای پرسپولیس به سمت جایگاه تماشاگران می‌رفتند تا جشن برد ایسلندی را برپا کنند. اما در این لحظه گاریدو از پزشک پرسپولیس درباره غیبت یکی از بازیکنانش پرسش می‌کند تا نشان دهد حواسش به همه چیز هست! کنعانی زادگان کجاست؟ دکتر پرسپولیس به رختکن و مصدومیت ستاره ملی‌پوش اشاره می‌کند تا گاریدو بیخیال جشن پایانی مسیر رختکن را در پیش بگیرد. در مسیر منتهی به تونل و رختکن او بار دیگر مشت‌هایش را گره می‌کند و به این شکل جشن برد خود را پایان می‌دهد.

عصبانی، جدی، شوخ و دقیق / دسته پلی استیشن دست گاریدوست! 2
عصبانی، جدی، شوخ و دقیق / دسته پلی استیشن دست گاریدوست! 3