سه‌شنبه 10 مهر 1403

عضویت ایران در پیمان‌ها و سازمان‌های مهم منطقه‌ای اهمیت دارد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
عضویت ایران در پیمان‌ها و سازمان‌های مهم منطقه‌ای اهمیت دارد

محمدرضا عارف دقایقی قبل پیش از عزیمت به ارمنستان به منظور شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و در جمع خبرنگاران، شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیدار و گفتگو با برخی از نخست وزیران کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس در زمینه مسایل دوجانبه و چند جانبه و همچنین محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونسیتی را از اهداف این سفر یک روزه برشمرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در این سفر تلاش می‌کنیم در راستای افزایش روابط دو جانبه و چندجانبه و همچنین حضور در نظام‌های مشترک و چند جانبه منطقه‌ای حضور جدی داشته باشیم.

وی افزود: روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان‌ها و سازمان‌های مهم منطقه‌ای و بین المللی همانند شانگهای و بریکس انجام شده است و در سفر امروز به ارمنستان پیشنهاد عضویت در اوراسیا که سازمانی مهم و بازار بزرگی در زمینه‌های تجاری و اقتصادی است را اعلام می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) به عنوان مهمان ویژه در صدر هیاتی و با دعوت نخست وزیر ارمنستان رئیس دوره‌ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا به منظور شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، عازم ایروان پایتخت ارمنستان شد.