یک‌شنبه 15 مهر 1403

عطر و بوی حرم رضوی در لرستان پیچید / اینجا بوی بهشت می‌دهد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عطر و بوی حرم رضوی در لرستان پیچید / اینجا بوی بهشت می‌دهد

عطر و بوی حرم رضوی با ورود پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) در استان لرستان پیچید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، دهه کرامت که از راه می رسد دلها به یاد صحن و سرایی می افتد که ایوان طلا و کبوترهای حرمش انسان را تا بهشت می برد، در گوشه ای از حرم دلهای ارادتمندان و عاشقان به پنجره فولاد گره زده شده و صدای نقاره خانه بهترین آهنگ معنوی را به زائران هدیه می دهد.

سالهاست در دهه کرامت، خادمان حرم رضوی با پرچم متبرک حرم راهی روستاهای دورافتاده و شهرها می شوند تا حال و هوای شهرها در آستانه ولادت امام رضا (ع) معنوی شود، شهرها و روستاهای زیادی این روزها میزبان کاروان زیر سایه خورشید است و ارادتمندان در این روزها با استقبال از این کاروان، به امام هشتم سلام می دهند.

کم نیستند زائرانی که دلشان زیارت مشهد الرضا را می خواهد اما شرایط رفتن را ندارند و حضور این خادمان در روستاها و شهرها زمینه را برای دخیل دلها به پنجره فولاد مهیا می کند.

لرستان زیر سایه خورشید رفت

حامد غفوری نژاد دبیر جشن های زیر سایه خورشید استان لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: امسال جشن زیر سایه خورشید در هشت شهر استان برگزار می شود که تلاش شده امسال روستاهای دورافتاده الیگودرز و نورآباد و برخی روستاها که تاکنون میزبان پرچم تبرک نبوده اند، امسال خادمان حرم به این روستاها اعزام شوند که تعدادی از روستاها برای اولین بار میزبان خادمان و پرچم متبرک رضوی هستند.

وی افزود: امروز کاروان زیر سایه خورشید وارد نورآباد شده و بعد از آن به شهرهای الیگودرز، خرم آباد، دوره چگنی، درب گنبد، کوهدشت، الشتر و بروجرد اعزام می شود و در همه شهرها نیز برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده که در مجموع بالغ بر 40 برنامه اجرا خواهد شد.

دبیر جشن های زیر سایه خورشید استان لرستان تصریح کرد: پرچم متبرک توسط خادمان حرم رضوی به مراکزی از جمله زندانها، بیمارستان، منزل خانواده های شهدا برده می شود و علاوه بر این نیز در بسیاری از شهرها با حضور خادمان حرم امام رضا (ع) جشن های مردمی برگزار می شود.

غفوری نژاد بیان کرد: جشن های زیر سایه خورشید از امروز 16 خرداد در استان آغاز شده و تا 21 خرداد ادامه دارد.

انتهای پیام /

عطر و بوی حرم رضوی در لرستان پیچید / اینجا بوی بهشت می‌دهد 2