چهارشنبه 18 مهر 1403

عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده موثر است / تجمل گرایی و الگوپذیری ناصحیح فروپاشی زندگی را به دنبال دارد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
عفاف و حجاب در تحکیم بنیان خانواده موثر است / تجمل گرایی و الگوپذیری ناصحیح فروپاشی زندگی را به دنبال دارد

حجت الاسلام آذرشیب گفت: بعضی از زندگی های امروز به بهانه های مختلف در معرض فروپاشی قرار می گیرد، که این خود علاوه بر اینکه یکی از آسیب های اجتماعی موجود است، هیچ تناسبی با زندگی ائمه معصومین علیهم السلام ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسینعلی آذرشیب رئیس اداره تبلیغات اسلامی رشتخوار در گفت و گو با صبح توس؛ با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه گفت: نظر به اینکه ازدواج امری مهم و مقدس و مورد تاکید دین مبین اسلام می باشد، نگاه اعتباری به آن خطا خواهد بود و از اهمیت آن می کاهد، و نگاه دقیق در واقع نگاه مشترکی است که با تفاهم بین زن و شوهر ایجاد می شود.

رئیس اداره تبلغات اسلامی رشتخوار در ادامه با اشاره به نامگذاری این روز به نام عفاف و حجاب، اظهار داشت: نامگذاری سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه به عنوان روز عفاف و حجاب بیانگر آن است که عفت و حجب در یک زندگی سالم و اسلامی از مولفه‌های آن است که خود در جهت تحکیم بنیان خانواده موثر است.

وی در ادامه این مطلب افزود: عفیفی و پاکدامنی همان اندازه که برای زن شرط است، برای مرد هم لازم است، متاسفانه بعضی اوقات این فضیله اخلاقی و مهم را فقط به زنان نسبت می دهند.

حجت الاسلام آذرشیب با تاکید بر اینکه تقوا در زندگی مشترک راه‌گشاست، تصریح کرد: مردان و زنانی که متقی هستند هیچ زمان زندگی های شیرین و سالم خود و خانواده را تلخ و ناسالم نمی کنند، با نگاه به زندگی امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، متوجه می شویم که بنیان این خانواده را چیزی جز تقوا تحکیم نمی بخشد.

وی در ادامه اذعان داشت: بعضی از زندگی های امروز به بهانه های مختلف از جمله؛ فضای مجازی، تجمل گرایی، مقایسه با دیگران، مهریه و جهیزیه سنگین و... در معرض فروپاشی قرار می گیرد که این خود علاوه بر اینکه یکی از آسیب های اجتماعی موجود است، هیچ تناسبی با زندگی ائمه معصومین علیهم السلام ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رشتخوار، گفت: با توجه به اینکه مهمترین سرمایه پدران و مادران در زندگی های مشترک فرزندان می باشند، لذا می طلبد که با مشورت صحیح آنها را نسبت به این مهم (ازدواج) آگاهی بخشی دهیم و آنها را نسبت به آسیب های اجتماعی حفاظت کنیم.

انتهای پیام /