دوشنبه 2 مهر 1403

علمدار با برانکارد به ترکیه برگشت / ترکیه غافلگیر شد: اولین پارگی رباط صلیبی در یورو!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
علمدار با برانکارد به ترکیه برگشت / ترکیه غافلگیر شد: اولین پارگی رباط صلیبی در یورو!

فدراسیون فوتبال ترکیه تایید کرد دوغان علمدار دروازه‌بان تیم ملی این کشور در تمرین تیم ملی با پارگی رباط صلیبی مواجه شده است.

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ترکیه امروز رسما اعلام کرد که مصدومیت دوغان علمدار، دروازه‌بان تیم ملی این کشور که در کمپ ترکیه در یورو حضور دارد، پارگی رباط صلیبی است.

وقتی دیروز خبر مصدوم شدن دوغان علمدار در جریان تمرین ترکیه مخابره شد هواداران فوتبال این کشور امیدوار بودند این مصدومیت آنقدرها جدی نباشد ولی امروز مشخص شد که علمدار با بدترین مصدومیت ممکن مواجه شده و مدتها قادر به حضور در میادین نیست.

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال ترکیه دوغان علمدار از آلمان راهی کشورش خواهد شد و به جای او محمد شنگزر، دروازه‌بان باشاک‌شهیر، به اردوی تیم ملی فراخوانده شده است.

فدراسیون فوتبال ترکیه در بیانیه‌ای که در این باره منتشر کرد نوشت:" در تمرین تیم ملی ترکیه که دیشب در آلمان برگزار شد دروازه‌بان ملی پوش ما دوغان علمدار از ناحیه زانو آسیب دید. امروز معاینه و بررسی‌های پزشکی روی او کامل شد. در نتیجه این بررسی‌ها و تست‌ها مشخص شد که رباط صلیبی زانوی پای چپ او پاغره شده است. بر اساس تصمیم فدراسیون فوتبال دوغان علمدار کمپ تیم ملی را ترک کرد تا برای ادامه درمان به ترکیه برگردد. برای پر کردن جای خالی او محمد شنگزر از باشاک‌شهیر به اردوی تیم ملی فراخوانده شد".

دوغان علمدار دروازه‌بان بیست و یک ساله‌ای است که فوتبالش را از کایسری‌اسپور آغاز کرد و سپس راهی رن فرانسه شد. او فصل گذشته به صورت قرضی به تروا پیوست و سی و پنج بار به عنوان دروازه‌بان اول این تیم به میدان رفت. او از سال 2022 به تیم ملی ترکیه دعوت شده و تنها دو بازی ملی در کارنامه دارد. در بازی‌های قبلی ترکیه در یورو 2024 آلتای باییندیر دروازه‌بان منچستریونایتد درون دروازه این تیم ایستاده بود.

علمدار با برانکارد به ترکیه برگشت / ترکیه غافلگیر شد: اولین پارگی رباط صلیبی در یورو! 2