یک‌شنبه 15 مهر 1403

علیرغم اعتراض ترکیه: CAS به پرونده دمیرال ورود نکرد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
علیرغم اعتراض ترکیه: CAS به پرونده دمیرال ورود نکرد

فدراسیون فوتبال ترکیه و مریح دمیرال در طول مسابقات یورو 2024 تلاش بی‌ثمری کردند تا در دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) به محرومیت دو جلسه‌ای مدافع به دلیل سلام نظامی گرگ اعتراض کنند.

به گزارش "ورزش سه"، همان‌طور که CAS پس از پیگیری رسانه‌های آلمان تأیید کرد، روز جمعه گذشته، بلافاصله پس از تصمیم یوفا، درخواستی فوری از سوی فدراسیون فوتبال ترکیه و مریح دمیرال برای اعتراض به این تصمیم به CAS ارسال شده است. با این وجود، یک روز بعد، مسئول پرونده تصمیم گرفت که دادگاه داوری ورزش صلاحیت رسیدگی به این درخواست را ندارد.

در همین حین بود که فدراسیون فوتبال آلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دمیرال به دلیل «رفتار غیرورزشی» به مدت دو جلسه محروم شده است.

ماده 63 اساسنامه یوفا بیان می‌کند که CAS در مواردی که بازیکن به مدت دو جلسه یا یک ماه محروم شده باشد، صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارد. بنابراین، همان‌طور که در بیانیه فدراسیون فوتبال ترکیه آمد، آنها از حق اعتراض محروم شده‌اند.

دمیرال در شکست 2-1 ترکیه مقابل هلند در مرحله یک‌چهارم نهایی در برلین محروم بود. این بازیکن 26 ساله پس از گلزنی در پیروزی 2 بر 1 مقابل اتریش در مرحله یک‌هشتم نهایی، با نشان دادن علامتی که به «سلام نظامی گرگ» معروف است، جنجال به پا کرد. این علامت به معنای هم‌بستگی با یک جنبش راست افراطی در ترکیه است و همین نکته باعث محرومیت دمیرال شد.

علیرغم اعتراض ترکیه: CAS به پرونده دمیرال ورود نکرد 2