یک‌شنبه 15 مهر 1403

علیرغم حواشی: یوفا داور جنجالی را تغییر نمی‌دهد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
علیرغم حواشی: یوفا داور جنجالی را تغییر نمی‌دهد

علیرغم انتقادات و حواشی ایجادشده، یوفا داور دیدار انگلیس و هلند را تغییر نخواهد داد.

به گزارش "ورزش سه"، یوفا تصمیم نهایی خود را در مورد داور نیمه نهایی یورو 2024 انگلیس مقابل هلند اتخاذ کرد.

در روز یکشنبه اعلام شد که فلیکس زوایر، 43 ساله، دیدار روز چهارشنبه شب در دورتموند را قضاوت خواهد کرد. با توجه به اینکه این داور در سال 2005 شش ماه را به دلیل دریافت رشوه در محرومیت گذرانده است، این انتخاب حواشی زیادی را به دنبال داشت.

پس از انتقادات فراوان، میل اسپورت با یوفا تماس گرفت و نظر آنها را در این مورد خواستار شد که چگونه زوایر با توجه به پیشینه‌اش می‌تواند برای قضاوت چنین دیداری انتخاب شود. بر اساس گزارش‌ها، مدیران یوفا بررسی این موضوع را انجام داده‌اند که اکنون به پایان رسیده است.

بر اساس تایید میل اسپورت زوایر همچنان مسئولیت قضاوت نیمه‌نهایی چهارشنبه را بر عهده خواهد داشت و یوفا از انتخاب اولیه خود حمایت می‌کند.

این داور علاوه‌بر محرومیت در سال 2005، سابقه بدی نیز با جود بلینگام دارد. چرا که در دیدار بایرن مونیخ و دورتموند، پس از اینکه چند تصمیم به ضرر زردپوشان گرفت و صحنه مشکوک به پنالتی برای آنها را رد کرد، برای بایرن مونیخ پنالتی گرفت و همین منجر به این شد که بلینگام پس از بازی به شدت از زوایر انتقاد کند. پس از این جنجال بلینگام به 40 هزار یورو جریمه و همچنین زوایر نیز دو ماه از قضاوت در بوندسلیگا محروم شد.

علیرغم حواشی: یوفا داور جنجالی را تغییر نمی‌دهد 2
علیرغم حواشی: یوفا داور جنجالی را تغییر نمی‌دهد 3