یک‌شنبه 15 مهر 1403

عملیات نجات 19 ساعتی برای پیدا کردن کوهنوردان گمشده

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
عملیات نجات 19 ساعتی برای پیدا کردن کوهنوردان گمشده

فارس نوشت: سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان از اجرای عملیات 19 ساعت نجات برای یک گروه 15 نفره کوهنوردی در اتفاعات گلستان خبر داد.

قاسم غریب‌آبادی در گرگان اظهار کرد: ساعت 16 و 47 دقیقه روز گذشته از طریق همکارانمان در سمنان گزارش مفقودی 15 کوهنورد در ارتفاعات گلستان به مرکز ندای امداد 112 استان گزارش شد.

وی ادامه داد: براساس تماس‌های انجام شده و بررسی اظهارات نخست امدادخواهان و بکارگیری تجهیزات الکترونیکی و بروز، منطقه احتمالی مفقودی این گروه کوهنوردی منطقه «تکیانو» دهنه «زرین‌گل» شهرستان علی‌آبادکتول تعیین شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان خاطرنشان کرد: بلافاصله دو تیم امداد کوهستان با تجهیزات لازم به منطقه اعزام و عملیات جست‌وجو را آغاز کردند.

غریب‌آبادی خاطرنشان کرد: این افراد یک گروه 15 نفره کوهنوردی بودند که از استان خراسان شمالی به ارتفاعات گلستان عزیمت کرده که به دلیل شرایط حاکم بر منطقه، مسیر را گم کرده و نتوانستند ادامه مسیر دهند.

وی اضافه کرد: با وجود صعب العبور و مه آلود بودن منطقه و بارندگی شدید عملیات جست‌وجو و نجات با میزان خطر بالا برای نیروهای نجاتگر انجام شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان خطرنشان کرد: پس از 19 ساعت جست‌وجو و تلاش، این 15 نفر ظهر امروز توسط نجاتگران هلال احمر پیدا شد و به نقطه امن منتقل شدند.

غریب‌آبادی بیان کرد: تقاضای ما از کوهنوردان و گردشگران این است قبل از انجام صعود و حضور در مناطق کوهستانی و پر خطر، از وضعیت آب و هوا مطلع شده، افراد مطلع به مسیر و حرفه‌ای را به همراه داشته و تمامی نکات پیشگیری و احتیاط را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

هشدار نارنجی هواشناسی به تهرانی‌ها / پیش‌بینی اختلال موقت در ترددهای شهری با ترافیک سنگین

کشف جسد کوهنورد تهرانی پس از 10ساعت جستجو

233231

کد خبر 1628110