شنبه 7 مهر 1403

عکس | جابجایی حلقه های المپیک از برج ایفل / مخالفت با ماندگاری تا المپیک 2028

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
عکس | جابجایی حلقه های المپیک از برج ایفل / مخالفت با ماندگاری تا المپیک 2028

حلقه های المپیک پس از اتمام این مسابقات در پاریس، از برج ایفل جابجا شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با آغاز بازیهای المپیک در پاریس و چند هفته مانده به آغاز رقابتها و با بازگشایی دهکده بازیها، حلقه های المپیک به عنوان نماد بازیها روی برج ایفل نماد اصلی شهر پاریس نصب شدند. این حلقه ها تا پایان رقابتهای پارالمپیک روی ایفل جا خوش کرده بود اما حالا و پس از چند هفته پس از پایان بازیهای پارالمپیک از برج ایفل پایین آورده شد. حلقه های المپیک نصب شده بر روی برج ایفل که از ژوئن برای گرامیداشت بازی های المپیک در محل خود قرارگرفته بودند، از بنای یادبود پاریس خارج شدند. حلقه‌های المپیک به طول 29متر و ارتفاع 15متر، بین سطوح اول و دوم سازه آهنی نمادین قرار گرفته بودند.

هیدالگو شهردار پاریس، علیرغم مخالفت نوادگان سازنده برج، خواستار آن است که نماد المپیک تا بازی‌های لس آنجلس 2028 به تزیین این بنای تاریخی ادامه دهد.

حلقه‌های اولیه برای مقاومت دربرابر شرایط آب و هوایی زمستانی طراحی نشده و باعث حذف موقت آنها شده است.

تالار شهرپاریس و کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان مالکان برج ایفل و لوگوی المپیک اعلام کرده‌اند که حلقه‌های جدید سبک‌تر و دائمی‌تر خواهد بود.

پروژه هیدالگو برای حفظ حلقه‌ها تا سال 2028 با انتقاد شدید مدافعان میراث فرهنگی و فرزندان ایفل مواجه شده است. نوادگان ایفل معتقدند که چنین سازه‌ای برخلاف برجی است که 135 سال پیش ساخته و از نظر آنها برای نمایش یک علامت تبلیغاتی طراحی نشده است.

در بیانیه انجمن نوادگان ایفل تاکید شده که نظر آنهادرباره نصب دائمی حلقه‌ها پس از سال 2024 منفی است.

253 258

کد خبر 1963784
عکس | جابجایی حلقه های المپیک از برج ایفل / مخالفت با ماندگاری تا المپیک 2028 2