دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

(عکس) مرور پرونده درخشان فوتبالی رونالدو

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
(عکس) مرور پرونده درخشان فوتبالی رونالدو

کریستیانو رونالدو در حال حاضر در سن 38 سالگی در فوتبال عربستان و تیم النصر حضور دارد و تلاش می کند تا در این تیم بتواند به موفقیت در لیگ عربستان و فوتبال آسیا برسد اما همه می دانند که درخشان ترین دوران کریستیانو رونالدو مربوط به دوران حضورش در فوتبال اروپا و به خصوص در تیم رئال مادرید است.

کریستیانو رونالدو کار خود را به عنوان بازیکن در آکادمی اسپورتینگ در فوتبال پرتغال شروع کرد. او از سال 1997 تا 2003 در اسپورتینگ حضور داشت. البته رونالدو در بخشی از این دوران در تیم اصلی اسپورتینگ نبود و در آکادمی این تیم توپ می زد. رونالدو در سال 2003 با نظر سر الکس فرگوسن راهی منچستر یونایتد شد و یک دوران طلایی برای او آغاز شد. رونالدو در منچستر یونایتد به تمامی افتخارات فردی و تیمی رسید و در نهایت در سال 2009 راهی رئال مادرید شد. رئال مادرید دوران اوج کریسیتانو رونالدو بود. او در رئال مادرید هم تمامی افتخارات تیمی و فردی را به دست آورد. رونالدو در رئال مادرید چهار بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد و شاید اگر در رئال مادرید می ماند باز هم می توانست قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

رونالدو در سال 2018 راهی یوونتوس شد و به اعتقاد خیلی ها افت کریستیانو رونالدو از این جا شروع شد. البته عملکرد رونالدو در یوونتوس هم نسبتا خوب بود و قهرمان رقابت های داخلی ایتالیا شد.

رونالدو در سال 2021 یووه را ترک کرد و راهی منچستر یونایتد شد. این دوران تلخ ترین دوران حضور رونالدو در فوتبال اروپا است. در نهایت در سال 2022، رونالدو که یک بازیکن نیمکت نشین در منچستر یونایتد با هدایت تن هاگ شده بود، این تیم را ترک کرد و به النصر عربستان پیوست.

رونالدو در تیم ملی پرتغال هم از سال 2003 حضور دارد و با زدن 123 گل، آقای گل تاریخ فوتبال ملی به حساب می آید.

منبع: فوتبالی

از میان اخبار

(عکس) واکنش جالب سروش رفیعی به تغییر قیافه‌اش

(عکس) پروفایل عجیب محمد دانشگر در اینستاگرام!

رونمایی از گزینه خارجی یحیی برای خط حمله پرسپولیس

کنایه بهرام افشاری به شرایط این روز‌های استقلال