یک‌شنبه 1 مهر 1403

عیدی مستمری بگیران بیمه اجتماعی تا هفته آینده واریز می‌شود / پرداخت 200میلیارد تومان تسهیلات به افراد تحت پوشش

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
عیدی مستمری بگیران بیمه اجتماعی تا هفته آینده واریز می‌شود / پرداخت 200میلیارد تومان تسهیلات به افراد تحت پوشش

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بیت‌الله برقراری رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در نشست خبری که امروز برگزار شد با تبریک ایام الله بابرکت فجر اظهار کرد: فلسفه تاسیس صندوق براساس اصل29قانون اساسی است که بیمه اجتماعی همگانی است و دولت باید برای همه احاد مردم آن را فراهم کند. وی ادامه داد: سایر بیمه‌ها اجباری هستند و کشاورزان و روستائیان جز بیمه اجتماعی...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بیت‌الله برقراری رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در نشست خبری که امروز برگزار شد با تبریک ایام الله بابرکت فجر اظهار کرد: فلسفه تاسیس صندوق براساس اصل29قانون اساسی است که بیمه اجتماعی همگانی است و دولت باید برای همه احاد مردم آن را فراهم کند. وی ادامه داد: سایر بیمه‌ها اجباری هستند و کشاورزان و روستائیان جز بیمه اجتماعی نبودند، چون صندوقی که تحت عنوان بیمه آن‌ها باشد، اصلا وجود نداشت. کشاورزان روستائان و عشایر برای خودشان کار می‌کردند و آحاد جامعه از امنیت غذایی آن‌ها استفاده می‌کنند. رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان افزود: سازمان برگرفته از یک قانون به نام قانون ساختار تشکیل شد است. با تاسیس این صندوق کشاورزان و شهر‌های کمتر از 20هزار نفر جمعیت توانستند خودشون را به صورت اختیاری بیمه کنند. برقراری تصریح کرد: اختیاری بودن کاررا برای ما سخت‌تر می‌کند، زیرا نیاز به اطلاع رسانی قوی دارد.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های زندگی گفت: کسانی که کار و تلاش می‌کنند و در اقتصاد ملی نقش دارند باید بیمه باشند تا اینده خودشان را تضمین شده ببینند. رئسی صندوق بیمه کشاورزی به خدمات این صندوق اشاره کرد و گفت: کسانی که در این صندوق عضو می‌شوند بیمه‌شدگان صندوق حقوق مستمری دریافت می‌کنند است که دریافت می‌کنند و اگر کسی عضو بیمه اجتماعی کشاورزان شد و نتوانست کار کند و کارافتاده شد، می‌تواند مستمری و حقوق بگیرد. برقراری مطرح کرد: اگر شخصی فوت کند خانواده او می‌توانند حقوق و مستمری بازماندگان را دریافت کنند همچنین افراد می‌توانند سابقه بیمه تامین اجتماعی خود را به این صندوق انتقال دهد. بحث درمان هم یکی از مباحث مهم صندوق است. وی به بیمه تکمیلی افراد تحت پوشش اشاره کرد و گفت: هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر است بنابراین انشالله از ابتدای سال آینده همه افراد بیمه شده و مستمری بگیران تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و حدود 200میلیارد تومان تسهیلات به افراد تحت پوشش پرداخت خواهد شد. برقراری در رابطه با زمان پرداخت عیدی بیمه‌شدگان صندوق اینچنین گفت: عیدی مستمری بگیران تا هفته آینده واریز می‌شود که مبلغ آن حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان است.