شنبه 15 اردیبهشت 1403

غبار فراموشی بر پارک های محله ای یاسوج

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
غبار فراموشی بر پارک های محله ای یاسوج

شهروندان یاسوجی بر ضرورت توجه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به بهسازی پارک های محله ای و زیرساخت های فضای سبز شهری در محلات تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس پارکهای محله ای فضای مناسبی برای تفریح و گذران وقت مردم محلات محسوب می شود اما این موضوع در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد مورد غفلت واقع شده و آنگونه که مدیران شهری اظهار دارند 16 پارک محله ای در شهر یاسوج وجود دارد که با بررسی محلات پر جمعیت این شهر و وضعیت نامناسب پارک ها اجحاف در حق شهروندان کمترین نتیجه این بررسی ها از منظر خبرنگار ما بود.

دریغ شهرداری از توزیع امکانات پارک در محدود پارک های محله ای و عدم رسیدگی به فضای سبز آنها باعث شده تا در تامین نشاط مردم و تقسیم عادلانه خدمات سهلنگاری شود و شهروندان در این رابطه گلایه مند هستند.

از نیاز های اساسی و مهمترین عوامل پایداری و توسعه شهری وجود پارک ها و فضای سبز در محلات است و باعث می شود از این طریق آرامش روانی، ایجاد محیطی برای ورزش و گذران وقت شهروندان مدیریت شده باشد.

متاسفانه با ساخت پارکهای دارای امکانات و تفرجگاه ها در یک سمت و عدم رسیدگی به اندک پارک های محله ای شهر یاسوج بی عدالتی در تقسیم پارکها و فضای سبز به خوبی نمایان است و شهروندان انتظار دارند مسئولان در این باره اهتمام بیشتری داشته و اعضای شورای شهر یاسوج به وعدهایشان در خصوص پارکهای محله ای عمل کنند.

بدون شک ایجاد پارک های محله ای می تواند از بروز ترافیک، کاهش سوخت، برقراری عدالت اجتماعی، مدیریت بحران جلوگیری کرده و منجر به تلطیف روحیات و آرامش روحی می‌شود.

کمبود و نا مناسب بودن سیستم روشنایی، فضای سبز خشک و نامناسب، عدم آبیاری چمن ها، نبود وسایل بازی، نبود سرویس های بهداشتی و آبخوری درون پارک، حضور معتادان گلایه هایی بود که ساکنان شهرک امام حسین (ع)، شهرک جهاد، منطقه مسکونی شرکت گاز و منطقه بلوار عدل در خصوص پارهای محله ای این مناطق مطرح کردند و از شهرداری خواستند تا نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

سنایی یکی از ساکنان شهرک امام حسین (ع) یاسوج در گفتگو با خبرنگار ما با ابراز گلایه از وضعیت پارک محله ای این منطقه اذعان داشت: وضعیت فضای سبز، گل‌کاری و درختان پارک‌ها، چنگی به دل نمی‌زند و به حال خود رها شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری می‌تواند با اختصاص امکانات مناسب، در فضاهای موجود پارک‌های خوبی در داخل و یا نزدیک شهر احداث کند تا شهروندان با حضور در آن‌ها و در کنار خانواده اوقات خوشی را بگذرانند گفت: امکانات در پارک محله ای منطقه مسکونی ما وجود ندارد بنابر این با گرم شدن هوا و تعطیلی مدارس به اجبار باید به پارک های ساحلی مراجعه کنیم که این پارکها هم هرگز پاسخگوی جمعیت شهر نیستند.

این شهروند یاسوجی تمهیدات امنیتی را به دلیل حضور پر تعداد معتادان در پارک های محله ای ضروری ارزیابی کرد و گفت: فرزندانم به دلیل عدم وجود وسایل بازی و وضعیت بهداشتی این پارک علاقه ای ندارند که وارد این پارک شوند.

بانوی جوانی که منزلش در همسایگی پارک محله ای شهرک جهاد یاسوج بود با حضور خبرنگار ما در این پارک به گفتگو پرداخت و ابراز داشت: کاش مسئولان برای ساعتی در عصر وارد این پارک می شدند تا نبود امنیت، وضعیت نامناسب روشنایی و حضور افراد اوباش و معتاد را به خوبی می دیدند و در این رابطه برای آسایش ساکنان چاره اندیشی می کردند.

وی گفت کودکان می توانند بیشترین استفاده را از پارکها ببرند اما متاسفانه با حضور این افراد، نبود امکانات و وسایل بازی از منظر یک مادر خطرناک بوده و ترجیح می دهیم فرزندانمان در خانه بمانند.

این مادر عنوان کرد: صرف اینکه چمنی کاشته شود و به حال خود رها شود نمی توان گفت پارک محله ای است و تابستان فرصتی مناسب است تا گروه های فرهنگی با برپایی جشن ها و برنامه های هنری اوقات فراغت کودکان و خانواده ها را پر کنند.

وی که دل پری از مسئولان شهری داشت گفت: چرا نباید در این پارک وسایل بازی و روشنایی وجود داشته باشد تا فرزندان ما از آن استفاده کنند مگر کاربری این فضا پارک محله ای نیست پس چرا به حال خود رها شده است.

شهروندی دیگر نیز با گلایه از تمرکز پارک ها و فضاهای سبز شهری در چند نقطه، از توزیع نامناسب خدمات شهری در محلات گوناگون انتقاد و تصریح کرد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر به بهسازی پارک های محله ای و زیرساخت های فضای سبز شهری در محلات توجه جدی داشته باشند.

برای پی بردن به وضعیت این پارک ها در سطح شهر یاسوج تعدادی تصویر از نگاه دوربین صبح زاگرس منتشر می کنیم که دیدن آن خالی از لطف نیست.

انتهای پیام /

غبار فراموشی بر پارک های محله ای یاسوج 2
غبار فراموشی بر پارک های محله ای یاسوج 3
غبار فراموشی بر پارک های محله ای یاسوج 4
غبار فراموشی بر پارک های محله ای یاسوج 5