چهارشنبه 18 مهر 1403

غربالگری قضایی شامل 879 زندانی در خراسان جنوبی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
غربالگری قضایی شامل 879 زندانی در خراسان جنوبی شد

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: طرح پایش و غربالگری پرونده‌های قضایی شامل 879 زندانی با تنظیم هزار و 494 کاربرگ در این استان اجرا شد.

غلامرضا روشان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در راستای تخفیف مجازات و آزادی زندانیان استان در حال اجرا است و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در این طرح هفت کاربرگ برای زندانیان تعریف شده که امیدواریم به نتایج مطلوبی مانند آزادی مشروط، تخفیف مجازات و ارفاقات قضایی برای زندانیان برسیم.

سرپرست اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: براساس این طرح اگر به این نتیجه برسیم فردی در زندان تنبیه شده و از گذشته عبرت گرفته است دیگر نیازی به ماندن در زندان نیست.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است و نباید کسی بی‌جهت در زندان بماند.

روشان با بیان اینکه این طرح خدمتی جهادی به زندانیان است اظهار داشت: در این طرح ملاقات چهره به چهره قضات با زندانیان صورت گرفته و بعد از مشاوره قضایی نسبت به تکمیل کاربرگ اقدام شده است تا زمینه‌های بازگشت زندانیان به آغوش خانواده فراهم شود.

75 درصد زندانیان خراسان جنوبی جرم مواد مخدر دارند که از کل آمار 93 درصد مرد و هفت درصد زن هستند.

*س_برچسب‌ها_س*