شنبه 29 اردیبهشت 1403

فارس من | الزام وجود قانون برای اغتشاشگران دانشگاه / دانشجویان در قبال رفتارهای نا به‌هنجار هزینه پرداخت کنند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | الزام وجود قانون برای اغتشاشگران دانشگاه / دانشجویان در قبال رفتارهای نا به‌هنجار هزینه پرداخت کنند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار دریافت هزینه تحصیل از دانشجویان اغتشاشگر شدند.

محمد جواد زهره‌وند سردبیر این پویش در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: بنده اعتقاد دارم، کشور ما با هنجارشکنان به طور جدی برخورد نمی‌کند، به عنوان مثال کسی که مالیات را پرداخت نمی‌کند، یک هنجار شکن است. تنها کاری که دولت انجام می دهد هزینه ای را پرداخت می‌کند، تا این فرد را پیداکند و در نهایت آن فرد فقط مالیات را پرداخت می‌کند، هیچ جریمه و هزینه‌ای بایت تاخیر نمی‌دهد.

وی افزود: دانشگاه های ما هزینه های زیادی را برای دانشجویان پرداخت می کنند، خصوصا دانشگاه های تهران، اما در قبال این هزینه ها دانشجویان کلاس‌های درس که اصل کار دانشگاه است را به دلایل مختلفی همچون مباحث سیاسی، صنفی و فرهنگی تعطیل کردند.

سردبیر سامانه فارس من گفت: ما می توانیم تعهد نامه دانشجویی تنظیم کنیم، زمان پذیرش دانشجویان از آنها بخواهیم که تعهد نامه را امضاء کرده و در قبال هر اقدامی که در جهت تعطیلی کلاس ها است، یارانه تحصیلی به آنها تعلق نگیرد و از آنها کسر شود.

وی افزود: در دنیا هیچ دانشجویی جرات نمی‌کند، کلاس درس را تعطیل کند، آنها اعتراض خود را انجام می‌دهند اما کلاس درسی نباید تعطیل شود. اساتید در خارج از کشور به هیچ عنوان نمی‌توانند کلاس درس را به دلایل سیاسی تعطیل کنند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: باید قانونی را برای افرادی که کلاس درس را تعطیل و باعث اغتشاشات شدند، درنظر بگیرند، باید در قبال رفتارهای نا به‌هنجارشان هزینه پرداخت کنند. این قانون باید برای همه دانشجویان یکسان باشد. دانشجویان معترض باید اجازه اعتراض داشته باشند اما نباید کلاس را تعطیل کنند، اغتشاشگران کلاس درس را تعطیل کرده و به خیابان آمدند، مردم را تحریک کردند و باعث صدمات زیادی شدند، این قشر باید هزینه اقدامات خودشان را پرداخت کنند.

زهره وند تاکید کرد: به هیچ عنوان موافق اخراج دانشجویان نیستم، هیچ فردی را نباید از محل تحصیل اخراج کرد اما بهای کاری را که انجام داده است را باید پرداخت کند.

* تبیین قانون برای هنجار شکنان 

این مدرس دانشگاه با تاکید بر لزوم وضع قانون برای این دسته از دانشجویان، گفت: این قانون می‌تواند به صورت بخشنامه و شیوه نامه به تصویب برسد. در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس تصویب شود و برای جلوگیری از ایجاد تنش در دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید اغتشاش قانون برای دانشجویان اغتشاشگر هنجارشکنی فارس من این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است