پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

فارس من | برنامه‌ریزی مسوولان برای اجرای درخواست داوطلبان کنکور

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | برنامه‌ریزی مسوولان برای اجرای درخواست داوطلبان کنکور

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کنکور سراسری سال 1401 در روزهای هشتم تا یازدهم تیرماه در 5 گروه آزمایشی برگزار می‌شود.

داوطلبان کنکور سراسری با ثبت پویشی در سامانه فارس من خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار تقلب در کنکور 1401 شدند.

این داوطلبان معتقدند عدم رعایت موارد امنیتی در سال گذشته سبب بروز تقلب در کنکور شد که امسال از مسوولان خواهش می‌کنیم تدابیر بیشتری برای ارتقای امنیت کنکور بیندیشند.

البته عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در این زمینه معتقد است به دلیل شیوع کرونا در سال گذشته امکان بازرسی بدنی از داوطلبان وجود نداشته و به همین دلیل تقلب در کنکور مشاهده شده است که با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

اما مسأله را از سردبیر سوژه نیز پرسیدیم، وی گفت: پیشنهاد ما این است که در تمام حوزه‌های کنکور، دستگاه جمر و گیت بازرسی نصب شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر کانال‌ها و گروه‌های مجازی برای فروش سوالات کنکور ایجاد شده که علاوه بر دریافت پول‌های کلان برای فروش سوالات، وسایل و ابزار تقلب را هم می‌فروشند، ما به عنوان داوطلبان واقعی کنکور که برای درس خواندن و رقابت در آزمون تلاش کرده‌ایم از مسوولان می‌خواهیم که با متخلفان این حوزه نیز برخورد قانونی صورت گیرد.

* ارتقای امنیت کنکور 1401

موضوع را از عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیگیری کردیم.

پورعباس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه داوطلبان اصلا نگران بروز پدیده تقلب در کنکور نباشند، گفت: امسال تعداد پاسخنامه‌ها بیشتر شده و هر پاسخنامه مدت زمان کوتاهی در دست داوطلب است، یعنی حتی اگر داوطلبی بتواند ابزار تقلب با خود به جلسه کنکور ببرد نمی‌تواند استفاده کند، زیرا مدت زمانی که طول می‌کشد تا داوطلب از سوال عکس گرفته برای افراد بیرون بفرستد و آن‌ها پاسخ را برای او ارسال کنند زیاد است و پس از اتمام این پروسه دیگر پاسخنامه در دست داوطلب نیست که بتواند پاسخ‌های ارسالی را علامت بزند.

وی افزود: البته امسال بازرسی بدنی به شدت افزایش یافته و تدابیر امنیتی برای استفاده از گیت نیز وجود دارد.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

وزارت علوم تحقیقات و فناوری

کنکور

عبدالرسول پورعباس

سازمان سنجش آموزش کشور

آزمون تقلب در کنکور امنیت کنکور فارس من این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | برنامه‌ریزی مسوولان برای اجرای درخواست داوطلبان کنکور 2
فارس من | برنامه‌ریزی مسوولان برای اجرای درخواست داوطلبان کنکور 3
فارس من | برنامه‌ریزی مسوولان برای اجرای درخواست داوطلبان کنکور 4
فارس من | برنامه‌ریزی مسوولان برای اجرای درخواست داوطلبان کنکور 5
فارس من | برنامه‌ریزی مسوولان برای اجرای درخواست داوطلبان کنکور 6