جمعه 28 اردیبهشت 1403

فارس من | دیپلمه‌های نظام قدیم برای دریافت سوابق تحصیلی چه کنند؟

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
فارس من | دیپلمه‌های نظام قدیم برای دریافت سوابق تحصیلی چه کنند؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با وجود اینکه هنوز یک ماه هم از برگزاری کنکور 1401 نگذشته و تا کنکور 1402 فاصله زیادی باقی مانده است، اما استرس کنکور از یک سال قبل با داوطلبان همراه است و همین موضوع سوالات زیادی را برای داوطلبان ایجاد می‌کند.

براساس مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آزمون سال‌های 1402 و 1403 فقط سوابق تحصیلی سال دوازدهم با تأثیر قطعی خواهد بود و در کنکور سال 1404، سال یازدهم نیز اضافه می‌شود و در کنکور سال 1405 سوابق تحصیلی سال دهم هم اضافه خواهد شد.

این مسأله برای دیپلمه‌های نظام قدیم این سوال را پیش آورده است که دریافت سوابق تحصیلی برای این دسته از داوطلبان به چه صورت خواهد بود.

این داوطلبان یک پویش هم در سامانه فارس من ثبت کرده و خواستار توضیح درباره نحوه ترمیم معدل برای دانش‌آموزان نظام قدیم شدند.

سردبیر این سوژه گفت: با اجرای مصوبه جدید کنکور حق دانش آموزان نظام قدیم ضایع می‌شود زیرا ما نمی‌دانیم که چگونه باید سوابق تحصیلی خود را دریافت و ترمیم کنیم.

عبدالرسول پور عباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفته است: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره چنین موضوعاتی شورای سنجش و پذیرش دانشجو اختیار عمل دارد تا به میزانی که سابقه تحصیلی وجود ندارد و امکان ایجاد آن نیز نیست، جایگزین تعریف کند که این مسأله در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو بررسی شده و سپس به اطلاع عموم می‌رسد.

انتهای پیام / ت 26

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور

آزمون این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
فارس من | دیپلمه‌های نظام قدیم برای دریافت سوابق تحصیلی چه کنند؟ 2
فارس من | دیپلمه‌های نظام قدیم برای دریافت سوابق تحصیلی چه کنند؟ 3
فارس من | دیپلمه‌های نظام قدیم برای دریافت سوابق تحصیلی چه کنند؟ 4